21 de març del 2011

Primera parada a Buenos Aires

---
English version

Arribo a la capital Buenos Aires al migdia. La primera nit la pesaré en un hostel del centre, exactament al barri de Sant Nicolás, on hi han molts teatres i llibreries.
Una tarda de passeig pels carrers propers, entrant i perdent-me en algunes de les immenses llibreries i sopant uns talls de pizza “a la piedra” per sopar.
Estic cansat = vaig a dormir

L’endemà pel matí faig el check out del hostel. Faré Couchsurfing uns dies a casa la Majo i el Emi (germans) i que viuen al barri de la Recoleta. El pis és fantàstic, ells super “buena onda” i la situació és ideal per caminar o per connexions de transport.

Acompanyo a la Majo a fer uns recados pel microcentro... i anem caminant. Ella hem va ensenyant els racons que li agraden més. Després d’arribar al Congreso, anem a casa del Diego a fer uns mates. De la casa el Diego a casa del Romain (França) a sopar unes empanades i fer unes cerveses. Al pis també i viu una catalana, l’Anna de Sort, que estudia cinema.

És dimecres. Vaig al MALBA, el museu d’art Llatinoamericà que s’ha de visitar si es visita BA (Buenos Aires), i després vaig caminant cap al Barri de Palermo. M’agrada l’atmosfera de la zona, tot i que s’està posant molt moderna, conserva un esperit tranquil. Cafeteries, tendes de roba, bars, i carrers empedrats i arborats.

L’endemà visito la part de la Recoleta on hi ha el Museu de Bellas Artes (que justament avui està tancat per reestructuració), la Plaza Francia, el cementiri de la Recoleta i el centre cultural la Recoleta.
Per sopar fem escalivada i un intent de truita de patates que acaba sent uns ous amb patates i formatge per acompanyar un sushi que demana el Nico (amic de la Majo).

Divendres vaig cap a la Zona de Puerto Madero i la Reserva Ecologica Costanera sur
Al tornar a casa, fem uns mates amb la Majo, i es va afegint gent... venen els dos couchsurfers que havien estat a la casa abans que jo, un francès i una noia de Costa de Marfil, el Nico i el Emi. Sopem i anem a una festa en un local. Celebrem la graduació d’un altre Nico...
A part de l’Anna també hi ha el Jordi (Mataró) i amic de tota aquesta colla.
Provo el Fernet amb cola, un clàssic argentí.

El dissabte vaig a Boca amb bus. Visito “El Caminito” i el museu Benito Quinquela Martí, tornant caminant faig una parada en una churrasqueria amb vistes a la Bombonera per dinar I un cafetó en una cafeteria de Sant Telmo. Per la tarda passejo per Sant Telmo. M’enamora.

Al arribar a casa, amb l’Emi fem un pastís de blat de moro (Choclo) i veiem la pel•lícula Black Swan.

El diumenge fem un esmorzar dels bons. Diari, cafè i pastes. Una bona manera de despedirme de l’Emi i la Majo que aquesta nit els arriben un parell de japoneses.
Hem moc a un Hostel de Palermo on conec el Dave (Melbourne), i hem comenta que ell vol anar a un concert gratuït a les afores de BA i que si m’hi vull apuntar. Venja!
Mirem com arribar-hi i ens posem en marxa... tardem com a 2 hores en arribar al lloc de Moron on fan el concert... Resulta ser un concert que commemora els 35 anys del cop d’estat.
Kevin Johansen
i Leon Gieco davant de 40000 persones. Espectacular!!!!!

La tornada també ho és. 4 hores per arribar a Palermo... 2 autobusos i un tren... Bàsicament el transport que ens va fallar va ser el autobús 166 que el vam estar esperant 2 hores i que no va venir! A les 3 de la matinada hem posava al llit intentant no somiar amb el autobús 166 arribant a la parada!

Dilluns dormo força... Esmorzo i vaig a comprar el bitllet de tren cap a Posadas (direcció Iguaçu). És la manera més lenta de fer el trajecte, tarda unes 26 hores, però vull agafar algun tren a l’argentina. Aquest solament surt dues vegades per setmana.
Visito els jardins botànics, i passejo per Palermo. A mitja tarda he quedat amb el Bruno (que vaig conèixer a Vietnam) que està passant un temps a BA amb família. Hem tingut la típica conversa de viatgers de llarga durada... M’encanta retrobar gent que he anat coneixent pel camí!

Abans de tornar al hostel vaig a comprar provisions per les 26 hores de tren que m’esperen l’endemà.

Algunes Fotos
2011-03-Buenos Aires (ARG) https://photos.app.goo.gl/eoeCUJ933rBiCAyS6

4 comentaris:

1. Hola, hola,

La veritat és que jo no sóc una enamorada de les grans urbes però BA dona molt bon rotllo, a través de les fotos no tens sensació de "agobios" ni coses així. M'ha agradat.

Ara a esperar les fotos del viatge de 26 hores en tren, poden ser espectaculars.

Petonets!!!!!!!!!

ResponElimina
  2. Aquí, 26 hores en tren tot recte, potser sortiríem del mapa. Buenos Aires es veu molt bonic i amb coses molt interessants.
    Una coseta, ens hem quedat (m'he quedat) amb les ganes de saber que retrataven tot els turistes al cementiri, i veure alguna foto del casal català, encara que té fama de molt poc "català", hi has estat? o i aniràs quant tornis BA?.
    bon viatge !!!

ResponElimina
  3. APAAA com t'ho passes....

et deixo el nou blog de la mami, es el mateix, pero li he renovat :D si vosl ajuda amb el teu ja saps ^^

ResponElimina
  4. Si Carmen, jo no vaig tindre la sensació d'agobios ni d'aglomeracions...

Hem falta per veure un munt de coses.... com la Costanera de Tigre, Tango, anar a un partit de futbol...