15 d’agost del 2017

Cavalls del Vent (CdV) La ruta que uneix els 8 refugis del Parc Natural del Cadí-Moixeró

View the english Version / Ver la Traducción en Castellano

La Ruta Clàssica en 4 dies (3 nits) de Cavalls del Vent que passa pels 8 refugis del Parc Natural Cadi-Moixeró.

Etapa 1 -  Refugi Lluís Estasen - Refugi del Gresolet – Refugi Sant Jordi
19,5 kilómetros  +1100 / -1200
Etapa 2 - Refugi Sant Jordi - Refugi de Rebost - Refugi Niu de l'Àliga
18,58 kilómetros  + 1700 / - 850
Etapa 3 - Refugi Niu de l'Àliga - Refugio Serrat de les Esposes - Refugi Cortals d'Ingla
18,39 kilómetros  + 630 / - 1500
Etapa 4 Refugi Cortals d'Ingla - Refugi Prats d'Aguiló - Refugi Lluís Estasen
23,59 kilómetros  +1307 / - 1256

La Ruta:

Etapa 1 -  Refugi Lluís Estasen - Refugi del Gresolet – Refugi Sant Jordi
19,5 kilómetros  +1100 / -1200

Comencem al Mirador de Gresolet, sobre les 9:30 del matí, desprès de conduir des de Tarragona.

Comencem a caminar des del Refugi Estasen després de que ens donin el material del Pack (si has fet les reserves a traves de www.cavallsdelvent.com)

Fins al refugi de Gresolet baixada contundent, allà ens refresquem i segellem la cartolina de la travessa.
Continuem en direcció al coll de la bauma i des d’aquí el camí transcorre per pista força estona, canvia de vegetació però sempre bosc frondós.
Des del refugi Vents del Cadí (fora de la ruta), s'inicia la pujada per un congost preciós amb les gorges i cascades del Riu dels Empedrat. El bullidor de llet indicat durant la ruta, estava sec.

Desprès de banyar-nos en una de les Gorges amb cascada, sobre les 17h arribem al refugi de Sant Jordi, on segellem i fem nit. Ens dutxem i descansem esperant el sopar (a les 19h).
Menjar Excel·lent i bon tracte.

Etapa 2 - Refugi Sant Jordi - Refugi de Rebost - Refugi Niu de l'Àliga
18,58 kilómetros  + 1700 / - 850

Desprès d'esmorzar, seguim en direcció a Baga. Fins al coll el recorregut es fa per senderons, i després és pista fins a la carretera. Una baixada contundent però amb l'encant del bosc de faigs impressionant i tan bonic que val la pena. Des de la carretera es puja fins al Refugi Rebost per senders (amb algun tram de pista pelada) de pujada.
Al Refugi segellem, i menjem quatre coses que portem. Fan plats combinats.

Desprès de descansar, agafem direcció la Collada de Comafloriu, les vistes van millorant a mesura que es guanya alçada.

Des de la Collada anem crestejant fins arribar al refugi del Niu de l'Aliga (2537m). Desprès de segellar, dutxar-nos i posar-nos algu d’abric, contemplem les vistes esperant el sopar.
La posta de sol es espectacular, i les vistes des del menjador del refugi són immillorable.

18,39 kilómetros  + 630 / - 1500

Desprès d’esmorzar, continuem la travessa, baixant fins a les penyes Altes de Moixeró amb unes grans vistes.

Desprès de passar Moixeró, agafem la ruta clàssica de baixada molt dura fins a una pista. Hem marcat l’inici i final de una nova alternativa que es baixa més fàcilment. Es va vorejant el Roc Cremat.
 Continuem un bon tros per una bonica pista fins casi arribar al refugi de Serra de les Dones, on fem un mos i un refresc. La baixada s’ha fet dura.

Seguim fins al refugi de Cortals d'Ingla, el refugi que ens ha robat el cor per la seva senzillesa. Ens dutxem (dutxa única però la millor de totes), fem uns vinets i sopem molt bé!

Etapa 4 Refugi Cortals d'Ingla - Refugi Prats d'Aguiló - Refugi Lluís Estasen
23,59 kilómetros  +1307 / - 1256

Sortim havent esmorzat de pujada molt suau fins al coll  de Pendís, des d’aquí continuem fins al Col de la Moixa i voregem el pic de Pradell abans de començar a descendir fins al refugi de Prat d’Aguiló, on dinem i ens refresquem.

Des d’aquí fem la contundent pujada fins al Pas dels Gosolans, des d’on es va planejant fins al punt on comença a baixar per senderó fins que es converteix en pista que baixa zigzaguejant fins la pista que porta al refugi Estasen. Nosaltres hem agafat un senderó  per fer drecera que baixa molt més directe (que en algun punt està marcat).
Durant la baixada per la pista ens agafa tempesta de pluja amb llampecs que fan que hagi valgut la pena portar el ponxo.

I tanquem el cercle al Refugi Estasen, on ens fan l’entrega d’un certificat i fem una cerveseta abans d’anar fins al cotxe...