8 de març del 2011

Ushuaia i el Parque Nacional Tierra del Fuego

---
English version

Torno a entrar a l’Argentina amb un paisatge semi desèrtic. Simples ballats delimitant propietats i pastures. Cap muntanya i de tant en tant algun arbre al costat d’una barraca de fusta i ferro, això es tot.
Això és tot fins que queden 60 km per Ushuaia . Apareixen muntanyes, arbres, llacs i la carretera no para de pujar i pujar, guanyant altitud ràpidament.

Arribo a Ushuaia a les 21.30. És fosc i fa vent. Trobo un Hostel molt acollidor, el Hostel Haust (ara anomenat 5 hermanos hostel).

L’endemà em llevo tard. Reservo l’autobús cap a Puerto Madryn per d’aquí uns dies ja que vull passar uns dies al Parc Natural Tierra del Fuego i els dia que vull anar cap al nord s’acaben vacances a l’Argentina...
Després vaig caminant fins al Glaciar Martial, on dino i passo mitja tarda. Després de tots els que he vist, aquest sembla de broma... però l’excursioneta val la pena.

Torno al Hostel per sopar i descansar.

Parque Nacional Tierra del Fuego.

Dia 1. L’autobús em deix a la Bahía Ensenada on comença la Senda Costera. Són unes 3 hores passejant per la bora del mar, un mar tranquil i quasi transparent que travessa boscos de Lenga (Nothofagus pumilio) i canelos (Drimys winteri) o foye. La gracia del parc són les aus.. en aquest tram observo el Carpinter Negre Magallànic (Campephilus magellanicus).

Al arribar a la Laguna Verde, munto la tenda al càmping lliure que hi ha, deixo la motxilla i vaig a visitar tot el sector de Lapataia. Laguna Negra, el mirador Lapataia, la Castorera i la Senda de la Baliza.
Sopar i al llit a les 21h... se’n va el sol i cap al sac!

Dia 2. Em desperto quant el sol arriba a la tenda... les 9 del matí!!!! He dormit 12 hores!
Esmorzo tranquil, agafo dinar i aigua, i me’n vaig a fer el Cerro Guanaco. La pujada es força dura... bueno, simplement tens que ser persistent per arribar al cim...

360 graus espectaculars.

Al baixar, m’arribo al Hito XXIV que fa frontera amb Xile, i torno cap al campament de la Laguna Verde per descansar, llegir una miqueta i preparar el sopar.

Dia 3. Després d’esmorzar, plego la tenda i vaig a visitar el Centro de Visitantes fent temps per agafar l’autobús de tornada a Ushuaia.

Al arribar al Hostel hem faig una dutxa i me’n vaig a fer una volta amb catamarà per l’estret de Beagle fins la Isla Martillo per veure Pingüins Magallànics.

A les 5 del matí agafo l’autobús direcció Puerto Madryn.

Algunes Fotos
2011-03-Ushuaia (ARG) https://photos.app.goo.gl/hfnRAUGCDgbxaLA77

2 comentaris:

1. Hola, hola,

Deu n'hi do amb les aus que has vist. El pasaitge molt maco també però com hem vist coses tant espectaculars, ens tens mal acostumats.

Petonets!!!!!!!

ResponElimina
  2. ei!! desitja sort a "hola, hola,", que tot i que està estudiant per un examen que té avui i demà, t'ha fet un comentari, això se'n diu afició.
    suposo que tu ja deus estar anant cap a BBAA ja explicaràs que tal la capital i com ha anat per Puerto Madryn.
    fes moltes fotos, que ens agrada veure que veus.