21 de març de 2011

Primera parada a Buenos Aires

---
English version

Arribo a la capital Buenos Aires al migdia. La primera nit la pesaré en un hostel del centre, exactament al barri de Sant Nicolás, on hi han molts teatres i llibreries.
Una tarda de passeig pels carrers propers, entrant i perdent-me en algunes de les immenses llibreries i sopant uns talls de pizza “a la piedra” per sopar.
Estic cansat = vaig a dormir

L’endemà pel matí faig el check out del hostel. Faré Couchsurfing uns dies a casa la Majo i el Emi (germans) i que viuen al barri de la Recoleta. El pis és fantàstic, ells super “buena onda” i la situació és ideal per caminar o per connexions de transport.

Acompanyo a la Majo a fer uns recados pel microcentro... i anem caminant. Ella hem va ensenyant els racons que li agraden més. Després d’arribar al Congreso, anem a casa del Diego a fer uns mates. De la casa el Diego a casa del Romain (França) a sopar unes empanades i fer unes cerveses. Al pis també i viu una catalana, l’Anna de Sort, que estudia cinema.

És dimecres. Vaig al MALBA, el museu d’art Llatinoamericà que s’ha de visitar si es visita BA (Buenos Aires), i després vaig caminant cap al Barri de Palermo. M’agrada l’atmosfera de la zona, tot i que s’està posant molt moderna, conserva un esperit tranquil. Cafeteries, tendes de roba, bars, i carrers empedrats i arborats.

L’endemà visito la part de la Recoleta on hi ha el Museu de Bellas Artes (que justament avui està tancat per reestructuració), la Plaza Francia, el cementiri de la Recoleta i el centre cultural la Recoleta.
Per sopar fem escalivada i un intent de truita de patates que acaba sent uns ous amb patates i formatge per acompanyar un sushi que demana el Nico (amic de la Majo).

Divendres vaig cap a la Zona de Puerto Madero i la Reserva Ecologica Costanera sur
Al tornar a casa, fem uns mates amb la Majo, i es va afegint gent... venen els dos couchsurfers que havien estat a la casa abans que jo, un francès i una noia de Costa de Marfil, el Nico i el Emi. Sopem i anem a una festa en un local. Celebrem la graduació d’un altre Nico...
A part de l’Anna també hi ha el Jordi (Mataró) i amic de tota aquesta colla.
Provo el Fernet amb cola, un clàssic argentí.

El dissabte vaig a Boca amb bus. Visito “El Caminito” i el museu Benito Quinquela Martí, tornant caminant faig una parada en una churrasqueria amb vistes a la Bombonera per dinar I un cafetó en una cafeteria de Sant Telmo. Per la tarda passejo per Sant Telmo. M’enamora.

Al arribar a casa, amb l’Emi fem un pastís de blat de moro (Choclo) i veiem la pel•lícula Black Swan.

El diumenge fem un esmorzar dels bons. Diari, cafè i pastes. Una bona manera de despedirme de l’Emi i la Majo que aquesta nit els arriben un parell de japoneses.
Hem moc a un Hostel de Palermo on conec el Dave (Melbourne), i hem comenta que ell vol anar a un concert gratuït a les afores de BA i que si m’hi vull apuntar. Venja!
Mirem com arribar-hi i ens posem en marxa... tardem com a 2 hores en arribar al lloc de Moron on fan el concert... Resulta ser un concert que commemora els 35 anys del cop d’estat.
Kevin Johansen
i Leon Gieco davant de 40000 persones. Espectacular!!!!!

La tornada també ho és. 4 hores per arribar a Palermo... 2 autobusos i un tren... Bàsicament el transport que ens va fallar va ser el autobús 166 que el vam estar esperant 2 hores i que no va venir! A les 3 de la matinada hem posava al llit intentant no somiar amb el autobús 166 arribant a la parada!

Dilluns dormo força... Esmorzo i vaig a comprar el bitllet de tren cap a Posadas (direcció Iguaçu). És la manera més lenta de fer el trajecte, tarda unes 26 hores, però vull agafar algun tren a l’argentina. Aquest solament surt dues vegades per setmana.
Visito els jardins botànics, i passejo per Palermo. A mitja tarda he quedat amb el Bruno (que vaig conèixer a Vietnam) que està passant un temps a BA amb família. Hem tingut la típica conversa de viatgers de llarga durada... M’encanta retrobar gent que he anat coneixent pel camí!

Abans de tornar al hostel vaig a comprar provisions per les 26 hores de tren que m’esperen l’endemà.

Algunes Fotos (o bé a fotos.elviatgedelsergi.com)