24 de març del 2015

Myanmar (Birmania), Bangkok i Kho Chang

---
English version

Aquest Maig 2015 he fet tres setmanes per terres asiàtiques…
Dues setmanes a Myanmar y una a Tailàndia

Llac Inle
Itinerari

Mapa de la Ruta

Dia 0. Vol d’Anada

Aquesta vegada per arribar a Bangkok ho he fet amb Catar Airways fent escala a Doha. Una de les opcions més ràpides des de Barcelona per un preu raonable…

Arribem a Bangkok per la tarda-nit… agafem el tren fins a Phaya Thai i des d’allí agafem un taxi fins a la zona de Khao San Road.
Ens allotjem a Wild Orchid Villa, que per uns dies no està malament, i a més té piscina!

Dia 1. Contacte amb Bangkok

Desprès de dormir un munt…. Anem a passejar cap a Pom Pra Sumen i visitem Wat Intharawihan (El buda de peu).

Menjem una mica i caminem fins a la zona del Palau Reial (que ja no ens deixen entrar..no deixen entrar a partir de les 3pm) Tornem amb vaixell fins al Wild Orchid Villa. Sopem en un lloc de carrer i desprès de fer una cerveseta, anem a descansar per estar llestos per Myanmar!

Dia 2. Vol a Mandalay i Mandalay Hill

Ens llevem molt dora… Tenim que anar al Aeroport Don Muang (DMK). Parem un taxi i desprès de parlar de preus… pactem 300 baths més els peatges.

A Myanmar tenim que atraçar 30 minuts l’hora… Hem volat amb AirAsia, i ens ofereix transport gratuït fins al centre de la ciutat!
Arribem al migdia al allotjament que tenim reservat, el Rich Queen Gesthouse. Ens reben amb una beguda fresca, aigua i una rialla d’orella a orella.
L’allotjament es senill però tenim molt bones vistes!

Una vegada instal·lats, anem sense direcció concreta a buscar algun lloc per menjar… una odissea…
Caminar per Mandalay es una tasca complicada i perillosa…. Les ceres estan ocupades per Cotxes, Generadors, Materials, etc… una vegada t’acostumes, no es tant greu, però al principi xoca!
Desprès de passar per un mercat gegant que no sembla tenir cap ordre, ens decidim per un restaurant de menjar indi.  Picant!!!
Volem intentar arribar a veure la posta de sol al Mandalay Hill amb camioneta compartida. Una altra Odissea! Primer, ens equivoquem de direcció… y desprès ens toca una camioneta que va a replena! Arribem a veure la posta de sol a mitja pujada de la muntanya…

Des d’aquí es veu la Muralla exterior del verdísim Mandalay Palace rodejat d’un canal d’aigua immens.
La tornada la intentem fer amb taxi, però com que no ens convenç el preu caminem… fins que un motorista simpàtic ens ofereix fer de taxi… 3 en una moto! a tope!
Al Allotjament Arreglem el transport amb taxi compartit per l’endemà anar a Pyin Oo Lwin y sopem en un bar del costat abans d’anar a dormir. Estem rendits!

Dia 3. Pyin Oo Lwin i Anisakan Falls

Els allotjaments a Myanmar inclouen sempre esmorzar… així que desprès de menjar, ens passa a buscar el taxi i fem camí cap a Pyin Oo Lwin a l'altiplà Shan a més de 1000 metres d’altitud.

Deixem les motxilles al Grace 1 Hotel, i anem caminant a visitar el Kandawgyi Botanical Gardens de Pyin Oo Lwin. Un Jardí Botànic molt cuidat i ideal per veure molta de la flora i fauna de Myanmar.

Desprès de picar alguna cosa, lloguem una moto per arrivar nos fins a veure les Cascades Anisakan Falls de Dat Taw Gyaik. Per arribar a les cascades s’ha de baixar caminant uns 3 km d’una pista molt empinada… que per pujar-la…..

Les Cascades, genials! La llum de tarda fa agafar uns colors a les roques genial…

Desprès de fer un bany, anem tornant cap a Pyin Oo Lwin.
Sopem al Night Market local, molt autèntic!

Dia 4. Tren fins a Hsipaw pel Gokteik Viaduct

Desprès d’esmorzar al Grace 1 Hotel, ens acompanyen amb motocarro a l’estació de tren. Anem amb tren fins a Hsipaw. Un trajecte de 5 hores que passa pel Viaducte Gekteik de casi 700 metres de llarg...

Al arribar a Hsipaw anem a allotjar-nos al Lily Guest House, i sortim a menjar alguna cosa pel poble.
Acabem menjant un caldo boníssim i fideus fregits amb verdures amb un restaurant xinès molt acollidor.
Amb el trajecte de tren hem acabat ben morts…

Dia 5. Tomb amb Bici pels voltants de Hsipaw

Volem fer una excursió per poblats shan i Palaung que hi ha a la vora de Hsipaw, al mateix allotjament ens buscaran més gent per poder compartir guia a partir de l’endemà.
Avui, lloguem unes bicis i fem una volta pels voltants de hsiapaw, dinem al poble, i per la tarda anem a visitar el Bamboo Buddha Monastery (Maha Nanda Kantha), i el Myauk Myo (anomenat Little Bagan). I per acabar de esgotar les energies, pujem al Thein Daung Pagoda (Sunset Hill) per veure la posta de sol.

L’endemà al matí tenim grup per anar a caminar!

Dia 6 i 7. Caminada/trekking per poblats Shan i Palaung

Hem triat el trek que volíem fer de 2 dies, amb 2 holandesos i una americana juntament amb un senyor encantador anomenat Onwe (d'ètnia Shan) que ens feia de guia i es va encarregar de tot durant els dos dies que va durar la caminada. Va ser molt interessant conversar amb ell, perquè ens va parlar sobre el conflicte intern que viu Myanmar (cosa de la qual ningú parla a la ciutat per por a acabar entre reixes), i perquè ens va parlar de les bondats i les dificultats del dia a dia de els habitants d'aquest peculiar país.

El primer dia caminem 8 hores de costa amunt, creuant diversos poblats d'ètnia Shan. El paisatge era lamentable; desforestació total. Havien tallat els arbres per plantar blat de moro, i com ja havien recollit el blat de moro havien cremat la palla residual per fertilitzar la terra, així que vam caminar durant hores per terreny erm. En teoria estàvem envoltats de muntanyes, però és estiu a Myanmar, i la barreja de la calor amb la humitat, el fum i la pol·lució fa que no es pugui veure res de res. El més destacable, sens dubte, els poblats, on vam poder veure els locals fent la seva vida quotidiana, i on ens van donar de menjar (molt bo). El paisatge va millorar durant l'última hora i mitja abans d'arribar al poblat en el qual vam parar per dormir, tot es preservava la selva. Es tractava d'un poblat Palaung en què no hi havia gran cosa, i això era precisament el que el feia especial.

El segon dia, ens despertem per veure l'alba, esmorzem i una altre vegada a caminar…
La caminada ara costa avall, amb un paisatge que només va ser bonic durant la primera hora de camí, després, desert una altra vegada.

Al arribar a Hsipaw, ens dutxem, menjem i anem a agafar el bus nocturn que ens ha de portar al Llac Inle…

Dia 8, 9 i 10. Nyaungshwe / Llac Inle. Caminant amb Bici i Barca
Nosaltres vam estar tres dies a Inle, el temps perfecte per gaudir de tot el que l'àrea pot oferir. El primer dia vam fer relax, el segon vam llogar unes bicicletes per explorar la zona pel nostre compte, i el tercer vam fer un tour de dia en vaixell pel llac. Definitivament, Inle Lake és un lloc que no et pots perdre si viatges a Myanmar.

Despres de Hsipaw i el Night bus, vam fer dia de relax i meditació…

El dia següent, lloguem unes bicicletes per fer una volta pels voltants: Envoltem part del llac en bicicleta gaudint de les vistes del llac i les muntanyes que l’envolten. Passem per Khaung Daing Natural Hot Spring, no hi entrem però pujem al temple que hi ha en un turó del costat per la vista…
Continuem fins a Lwe Nyeint per veure si podem creuar amb barca al altre banda de llac. Ens hidratem i anem preguntant com hem de fer….
ens sembla massa car i decidim tornar cap a Nyaungshwe a dinar.
Per la tarda continuem padelant per l’altre costat del llac. Fem cap a la bodega Red Mountain Estate Vineyards & Winery.

Fem un tast de vins i disfrutem de la posta de sol amb vistes al llac.
Al Hotel hem acordat un tour amb barca pel llac el dia següent.

Dia amb barca pel Llac Inle: el nostre tour va començar dora.  Vam caminar fins a un canal on tenien la barca (canoa allargada amb motor) típic de la zona i va començar la ruta. Després de recórrer un parell de quilòmetres per un canal arribem al llac, on esperaven els pescadors pescant (perquè els turistes podem fer fotos...).

Vam visitar diversos llocs: primer un mercat local, després els horts flotants on cultiven de tot sobre el llac, més endavant una joieria en la qual treballaven argent, una botiga en la qual teixien roba amb la seda extreta de la flor de lotus, pobles sencers amb cases de bambú construïts sobre el llac, etc.

Després de dinar vam vistar un temple de bambú i vam anar tornant poc a poc cap a Nyaungshwe. Amb temps suficient per donar-nos una dutxa i anar a buscar el bus cap a Bagan.

Dia 11 i 12. Bagan

El night bus ens deixa a les 4 del matí en un poble a 20 minuts de Nyaung U. Ens trobem amb la parella d’Holandesos que vam fer la caminada per Hsipaw esmorzat! També volien anar cap a Nyaung, o sigui que ja ho fem junts.
Així que negociem una furgo per 7 i anem en busca d’allotjament.
Finalment ens allotgem al Motel Eden. Sencill, barat i pràctic.

Deixem les bosses i lloguem unes bicicletes elèctriques al costat del Eden, i anem a veure la sortida del sol des de un petit temple aprop de Shwesandaw Paya.
Un bon inici de l’estada a Bagan…

Ja que estem desperts, anem a esmorzar i continuem visitant els temples mes importants i d’altres no tant importants...: Ananda Pahto, Mingala Zedi, Manuha Temple, Naga Yon Hpaya,...

Total, acabem ben reventats, i al migdia fa MOLTA calor! La migdiada s’allarga tant que no ens despertem a temps per veure la posta de sol, però casi que millor….

Sortim a sopar pel carrer que hi ha vidilla i comprem alguns souvenirs.
L’endemà, tornem-hi!

Jo, m’aixeco per veure de nou la sortida de sol des de Shwesandaw Paya, i despres torno a esmorzar al Eden.

Ja alimentats, visitem els temples mes allunyats: Sulamani Temple, Dahmmayan Gyi Phaya, Pyathadar Hpaya y  Dhammayazita.

Desprès tornem cap a Nyaung i visitem la Shwezigon Pagoda fent temps per retrobar-nos amb els holandesos per anar a uns petits temples a veure la posta de sol. Els temples es diuen Soo Lay Gon Group.

Negociem el preu per anar a veure el Mt. Popa per l’endemà amb ells.

Dia 13. Mt. Popa

Bonica escapada de dia per veure una mica de verd….

A la tornada parem a veure com fan dolços i licor de sucre de canya….

Tambè parem aleatoriament en un poblet, per caminar pels 3 carrers de terra que hi ha….
Un grup de nens apareixen del no res, i ens acompanyen al temple on hi ha tot el poble amb un monjo Budista.

una bona experiencia!

L’endemà agafem un bus fins a Mandalay.

Dia 14 i 15. Mandalay i voltants

Despres d’esmorzar i fer el trajecte de bus. Arribem a Mandalay i ens allojem a Nylon Hotel, res de l’altre mòn. Ens va agradar mès el Rich Queen Gesthouse.
Deixem els trastos,lloguem una moto i anem a fer una volta…..visitem Ein Daw Yar Pagoda, el passeig del riu i el Mercat de les flors.

Anem a comprar entrades per veure les Mandalay Marionettes www.mandalaymarionettes.com, sopem i buala….
Les Marionettes!

L’endemà agafem la moto i anem de ruta…. Amarapura, Snake Pagoda (Hmwe Paya),  Innwa, SoneOoPoneNyaShin Pagoda, Sagaing, acabant tornant a Mandalay i fent un gelat a Nylon Icecream.

Sopem al costat de la muralla, i ens preparem per anar cap a Bangkok l’endemà.

Dia 16. Avió fins a Bangkok i bus fins a Trat

Dia de transit...
Avió fins a Bangkok,  Aeroport Don Muang (DMK), i des d’allí un autobús per anar fins a l’estació de busos Chatuchak Bangkok Bus Terminal, per esperar el bus de 5 hores que ens portarà a Trat.

Arribem tard, busquem lloc per dormir i anem a sopar algú….

Dia 17, 18 i 19. Ko Chang. Relax, Jungle

Desprès d’esmorzar i desprès de donar un tomb pel mercat, anem a buscar el ferry que ens portarà a l’illa Koh Chang (L’illa de l’elefant).
Vam informar-nos de varies destinacions aprop de Bangkok per relaxar-se, i ens vam decidir per Koh Chang.
Vam agafar una oferta d’allotjament a Penny's Resort a través de Agoda.com. 2 persones amb esmorzar per 30€/nit.
i relax….

L’endemà fem una caminada per la Selva amb un tour. Ens banyem al riu, veiem fauna,  fem l’indio i disfrutem de la vegetació que trobàvem tant a faltar a Myanmar.

L’edemà lloguem una moto i anem a l’altre banda de l’illa… Manglars, poblets de pescadors, suc de coco,....

I més relax.

Dia 21, 22 i 23. Bangkok

Desprès d’esmorzar ens pasen a buscar per anar al ferry, i des d’allà (desprès de algun moment de no saber que fer) pujem al autobus fins a Bangkok.
Hem reservat a Lamphu House (que ja coneixia del 2010). Tranquil, econòmic i pràctic.
Sortim a sopar pel carrer, i jo hem faig un massage Thai i la Tere un de peus…

L’endemà anem a visitar el Chatuchak Weekend Market amb bus urbà pel matí, i per la tarda agafem el tren BTS (Skytrain) per anar al centre.

Hem quedat a la Jim Thompson House amb el  Raditsachon, amic de la Tere de quant estava a UK…

La Jim Thompson House val molt la pena per veure com eren les construccions tradicionals asiàtiques.

Desprès anem al BSK un dels grans centres comercials de Bangkok, i tot seguit cap a china town a sopar.
L’ambient que hi ha als carrers de china town es espectacular! el menjar tambè!

L’endemà visitem el Wat Rakhangkhositraram i el Palau Reial.
Anem a sopar i prendre un veure amb el Raditshachon per despedir-nos.

Contractem el transport per l’endemà ben dora i a dormir….

Les tornades sempre es fan llargues…
Sempre ens voldríem quedar… Cap a Tarragona falta gent.