2 d’octubre del 2011

English version

Nova York
Philadelphia

Fa un mes i mig que vaig comprar el bitllet d’avió Bogotà Nova York amb Sprit Airlines (240€). Estava a Iquitos i hem vaig decidir a fer el salt a New York perquè sempre he tingut la curiositat de conèixer-la i , perquè no dir-ho, surt més barat volar a EUA i desprès a Europa des de Sud Amèrica que directament.
Total, la meva primera parada es a Miami (fent escala i migració). Tinc el temps just per passar tots els controls i les inspeccions d’equipatge, i hi ha una cua enorme de gent...

Al final passo els controls i hem disposo a facturar la maleta gran cap a NY quant hem dono conte que no tinc la meva maleta de ma!!!! Primer de tot, PÀNIC!!! I desprès d’analitzar la situació, crec que me l’he deixat a la cinta de l’últim control d’equipatge...
Facturo la maleta gran i vaig a veure com puc arribar al últim punt de control, Està prohibit l’accés i hem diuen que tinc que anar-hi amb algú de la companyia... Els empleats de la companyia diuen que ni de conya m’acompanyen i que tinc que fer una reclamació perquè m’enviïn la bossa on vulgui... Joder!
Torno a intentar accedir al punt de control, i parlo amb un policia, que milagrosament vol ajudar-me. M’acompanya al punt de control... i la meva maleta està allí! Al final de la cinta... Ufff.
I cap a agafar l’avió cap a La Guardia Airport de New York...

A New York he quedat amb el Dae Jong (Sud Corea), un amic que vaig fer a la Caminada de Huaraz (Perú) , i que té uns amics que hem poden acollir a Queens...

O sigui que el primer que faig al arribar a New York és trucar-lo. Són les 11 i mitja de la nit i el telèfon que m’ha donat no existeix! Uff quin dia que porto!

Decideixo fer temps al Aeroport. Hem connecto a Internet a través d’uns ordenadors a monedes que no són molt ràpids per deixar-li un missatge... no hi ha free Wifi! Faig nit al aeroport. Hi ha molta gent que espera vols per les 6 del matí, i m’ajunto a ells.

Pel matí... 7am... encara no ha contestat el DJ (Dae Jong) i decideixo anar cap a Manhattan a buscar allotjament.

A les 8 ja tinc llit al Hosteling International... Molt car! 50 US$ per nit en una habitació compartida!!!

Nova York

I surto a passejar per Central Park que queda a dos cents metres del Hostel. I camino fins que hem trobo amb el Salomon R. Guggengeim Museum. Hi ha una petita cua, encara no està obert. I com si fos una senyal comença a ploure lleugerament. O sigui, visito el Museu! M’agrada l’edifici i la exhibició principal de Lee Ufan: Marking Infinity. M’hi estic moltes hores dins del museu. L’exprimeixo totalment.

A fora encara plou quant surto. Torno al Hostel i reviso el correu... el DJ s’havia equivocat de número! I també m’havia estat esperant fons tard esperant la trucada! Enlloc de 403 era 304... Aconsegueixo parlar amb ell definitivament i tal i com va passar a Bogotà, no acabo dormint al Hostel que ja havia pagat... quedo amb el DJ perquè m’acompanyi a casa el seus amics...

I aquesta vegada si que ens trobem! Genial! Anem fins a l’estació de Northern Blv. A Queens, zona residencial a mitja hora del centre de Manhattan. Els seus amics han marxat de vacances... una a Corea i l’altre per EUA. O sigui que hem quedo sol al apartament!
Que fort!

A partir d’aquí hem relaxo i vaig descobrint la ciutat sense estrès ni planning... simplement vaig escollint la direcció segons crec en cada moment i anant trobant-me amb les atraccions turístiques que tots coneixem de les pel•lícules i series. És com m’agrada conèixer les ciutats, i es com he conegut New York... caminant molt i repetint els llocs que m’agraden.

El mercat de Madison Square Park del dissabte i el Festival de San Gennaro a la Little Italy m’agraden molt.

Al DJ el vaig a veure al restaurant de Ramen que treballa un parell de dies a la setmana, i provo el Ramen... Igual d’espectacular que el de Tokyo! Es nota que ho importen perquè tingui el mateix gust...

I el diumenge hem convida a dinar a casa seva menjar típic Coreà fet per les seves companyes de pis a Forests Hills de Queens.

Philadelphia

Una de les coses que tinc pensar fer es visitar Philadelphia i Washington DC. Queden a prop de NY i són la història dels EUA.

Dimarts agafo l’autobús cap a Philadelphia (increïblement amb wifi dins del autobús!) i visito la part dels edificis històrics on es va gestar la constitució e independència dels EUA, la China Town i l’avinguda de Museus fins al Museu d’art que queda sobre les famoses escales que el personatge de ficció Rocky Balboa acaba les seves sessions d’entrenament...

Allí quedo amb el Makoto (Japó - Philadelphia) que vaig conèixer a Guilin (Xina) fa més d’un any juntament amb el Josep... I ja fa uns anys que treballa a Philly...

Anem a fer unes cerveses abans d’anar a sopar a China Town... clar que si! Xinès per sopar! Desprès de més d’un any tornem a compartir sopar xinès...

Hem quedo al seu magnífic apartament amb vistes al pont que uneix Philly amb New Jersey... I decideixo quedar-me a Philly enlloc d’anar a Washington DC...

Desprès del cafè a prop de casa seva anem caminant fins al Italian Market. Una part de la ciutat més autèntica i original.

Fem un altre cafetó abans de anar a provar el típic Steak Cheese del Gino’s...

I una vegada torno a NY, continu descobrint parts de la ciutat.

Amb el DJ anem a veure una pel·lícula Coreana al MOMA i hem deix la targeta de soci del MOMA per visitar-lo un altre dia per la patilla...

New York m’ha agradat, els barris i parcs són el que un espera d’una gran ciutat. La població és molt variada i l’anglès podria dir que no es l’idioma més utilitzat...

Ara ja tinc ganes de tornar a Europa...

Algunes Fotos
2011-09-New York (USA) https://photos.app.goo.gl/fvMrdxmSQNyofnSx8

3 comentaris:

1. wuapu wuapu, aviat a caseta, que bé!!!!,
    petons, la mama

2. JESUS FUSTER13/10/11

Sergi! realment em sap greu que tornis, doncs durant aquest any i mig t'he estat seguint, i ho he dsfrutat molt. De totes formes, m'agradarà veuret un dia per Tarragona. Salut.
    Jesús Fuster.

3. Anònim22/10/11

Dic que el mateix que al post anterior. M'han encantat les fotos, quin reportatge més complert de NY, les fotos en blanc i negre, IMPRESSIONANTS!!!

També m'ha agradat molt el que has posat de Philadelphia.

Bé, vaig cap a l´últim post del viatge. Petonets!!!