17 de juliol de 2011

De camí a Iquitos

---
English version

A Trujillo arribem de bon matí. L’Adrià i jo volem continuar fent camí el mateix dia, o sigui que jo vaig a buscar mobilitat fins a Tarapoto i ell cap a Equador.
El meu bus surt a les 3 de la tarda. Tinc unes hores per visitar la ciutat de Trujillo.

Amb l’Adrià ja havíem quedat a la Plaça de la catedral. Des de allí anem a fer un esmorzar al mercat (aposta assegurada). L’arquitectura de Trujillo és molt bonica, i l’estil colonial es manté per tot el casc històric d’una forma sorprenent.

Desprès d’aquesta estirada de cames, ja estic preparat per tornar a fer nit al bus! Hem queden 15 hores de bus per endavant...

A Tarapoto faig canvi de mobilitat, de bus a taxi colectivo per anar fins a Yurimaguas des de on s’agafen vaixells fins a Iquitos. Les vistes des de la carretera són brillants.

A Yurimaguas tinc que comprar uns cordills per lligar l’hamaca, aigua i buscar vaixell cap a Iquitos. Tot aconsegueixo relativament fàcil.
Teòricament el vaixell surt l’endemà al migdia, però i puc fer nit. Vaig a fer un vol per Yurimaguas. Moto-carro (a l’Àsia Tuk-tuk) es el transport per excel•lència. A Tarapoto ja n’hi havia, però aquí a Yurimaguas n’hi ha moltes més.

Quant torno al vaixell, hem diuen que el vaixell finalment no sortirà fins al cap de 2 dies (i sense assegurar-m’ho)... Pregunto que puc fer per no quedar-me 2 dies encallat aquí, i em diuen que puc anar fins a Lagunas i esperar allí... A Lagunas surten tots els dies de bon matí. Faig que hem tornin el passatge, desmunto el campament i vaig a buscar el vaixell per anar a Lagunas pel matí. M’allotjo al davant del port. Fins a Lagunas son unes 14 hores baixant pel riu Huallaga estirat a una hamaca i mirant cantó i cantó del riu.

A la que sona la campana de la cuina del vaixell, tots agafem el tuper i fem cua per obtenir la nostra ració d’arròs amb pollastre acabat de d’esplomar i que fins aquell moment ens acompanyava al viatge.

Arribo a Lagunas busco un lloc per fer nit i vaig a sopar Arròs amb un peix a la graella que venen al mig del carrer. El poble té llum de 19 a 22h. A partir d’aquesta hora l’activitat desapareix i tothom va a dormir.
Faig un dia de descans passejant per la comunitat “ribereña”. Vaig anant a la zona on arriben les embarcacions per saber si hi ha alguna embarcació que segueix baixant cap a Iquitos...

La mateixa que anava a agafar des de Yurimaguas és la que acabo agafant. Aquest viatge és de 48 hores amb hamaca. No tinc cap problema, he descobert que a la que m’estiro a l’hamaca, em quedo adormit quasi a l’instant.

El trajecte comença al riu Huallaga, passa pel riu Marañón i acaba al riu Amazonas, vorejant la Reserva Nacional Pacaya Samiria.
Pel camí veig dofins rosats, rius d’aigua negra (aigua provinent de selva amb molta fulla), i molts ocells. I quant ja et vas acostumant a la vida a l’embarcació, arribem a Iquitos!

Algunes Fotos ( veure a pantalla completa)