3 d’abril del 2011

Ilha do Mel, una altre illa de les que t’hi quedaries

---
English version

El bus de Curitiba hem deix a Pontal do Paraná, i amb mitja hora de barca arribo a l’Ilha do Mel. Trio la platja Encantadas que m’han dit que és més tranqui-la (crec que ara al març – abril totes les parts són tranqui-les...).

Mapa de l'illa

M’allotjo al Hostel Marimar, que està a primer línea de platja, i que tot i estar bé i amb un esmorzar molt bo, no m’ha acabat d’agradar... detalls com la televisió a l’hora d’esmorzar i tancar l’espai comunitari a les 21:30, es noten. La recomanació d’allotjament que faria seria el Hostel Encantadas, que és a 20 metres de la platja però molt més acollidor i a meitat de preu. Amb el que t’estalvies pots prendre’t un parell de Caipirinyes!
Es fa fosc i hem preparo un risoto amb tofu abans d’anar a dormir.

Com ja he comentat els esmorzars són la bomba... Quasi no dino!
Vaig a explorar la platja propera de Praia da Bóla i la cova de Gruta das Encantadas. Aquesta part de l’illa a solament 5 minuts de la platja Encantadas és verge i fantàstica.

Per la tarda plou i hem quedo a la terrassa del hostel contemplant la platja amb pluja. Conec la Cristina (Alemanya) l’altre viatgera que s’allotja al hostel.

Dormir amb la remor de les onades del mar de fons... genial!

Faig dia de descans obligat... plou. I que millor per fer les coses que no pots fer normalment tant com vols. Llegeixo, escric i escolto musica.
A la que para de ploure i surt una mica el sol, torno a la Praia da Bóla a nedar una mica contra les corrents i onades del mar. I hem trobo amb el Xavier (Francès que vaig conèixer a la patagònia!). Segur que si haguéssim intentat coincidir no ho haguéssim aconseguit!
Fem unes cerveses i fem petar la xerrada fins que ha d’agafar l’últim ferry cap a la part de Brasília.

L’endemà el temps millora. Vaig amb la Cristina a l’Ilha das Peças amb barca, observem dofins de camí. A l’illa visitem un poble de pescadors.

Al vespre plou. Mirem una pel•lícula.

Hem desplaço cap a la part de Brasília al matí seguent.
Una vegada instal·lat, camino fins a Fortaleza, una fortificació portuguesa construïda per defensar-se dels espanyols.
I per la tarda camino fins al far de las Conchas.

Al hostel a part de la Cristina, també hi ha una parella de francesos que, desprès de estar pensant de que ens sonàvem, vam passar el cap d’any a Sydney plegats!
Per la nit anem a veure amb la Cristina un efecte lluminós de la sorra al arrestar-la i que a la Praia do Istmo és més intens que a les altres.

Esmorzar amb vistes al Faro i camí al port per agafar un ferry cap a Paranaguá on vull agafar un autobús fins a Florianópolis.

Algunes Fotos
2011-03-Ilha do Mel (BR) https://photos.app.goo.gl/qFNAkReMBnkfxXsu6

2 comentaris:

1. Quina enveja xatoooo ja m'agradaria fer una caipriña amb aquella calma absorbent-me els nervis :)
    Disfruta-ho :*

ResponElimina
  2. Hola, hola,

Sí que és veu tranquil això, es veu com un ritme pausat i amb els cels de pluja les fotos han quedat molt bé.

Apa, pos, molt petonets!!!!!!!!!