28 d’octubre del 2017

Sri Lanka

El novembre de 2017 he estat visitant Sri Lanka la llàgrima de l’Índia.... i aquesta ha sigut la meva experiència… del tot Recomanable!!!

Itinerari
Dia 2. Tren cap a Kandy i visita al Palau Reial
Dia 6. Kandy

Mapa de la ruta
Dia 1. Arribada a Colombo i trobada amb la Laura

Desprès de 17 horetes d'avió des de Barcelona amb escala a Doha, arribo a Colombo.
No agafo SIM local per tenir dades al mòbil… recomanable agafar-la...
Des del aeroport agafo un bus local que surt del davant de l’aeroport, que tot i estar una mica atrotinat em porta fins al costat de l’estació de Tren Fort railway station de Colombo.

Faig les preguntes pertinents per l’endemà agafar el tren cap a kandy. No reservo bitllet per l’endemà, però si tornés, reservaria bitllet a 1a, on t’assignen un seient.

Al punt d’informació em fan una mica de ruta personalitzada per si vull contractar un servei de xofer. Es una bona opció si voleu fer ruta i sou 2 persones o més…

Per llogar un cotxe sense conductor, es pot fer, però et surt mes car que amb conductor….

Si el que es vol és llogar un Tuk-tuk i fer la volta per Sri Lanka conduint-lo tu mateix, has de fer una convalidació del carnet de conduir. Es un tràmit que pot portar 2 o 3 dies de tràmits. Hi han empreses que et fan les gestions abans d’arribar.

Desprès, pregunto com anar amb bus public fins on tinc l’allotjament, que he agafat aprop del que ha reservat la Laura (una amiga que ve a fer surf i coincidim uns dies...)

Pujo a l’Autobús local i vaig controlant per on vaig amb l’app Maps.Me https://maps.me/ (mapa offline amb molta informació) Aquesta app o d’altres similars realment han canviat la manera de viatjar ...

Arribo al Allotjament Cool Colombo 7 (http://www.booking.com/Share-w0PpZn) i descanso una mica…. Es un barri tranquil, està ple d'ambaixades i de residències d’embaixadors.
Em trobo amb la Laura i anem a fer una volta….
Caminant anem a veure el parc Vihara Malhadevi Park, i continuem fins al Temple Seema Malaka del Beira Lake per acabar a la platja al costat del parc Galle Face Green. És diumenge i els parcs els trobem plens de famílies jugant i passant la tarda.

Anem a sopar a Vasanta Bhavan Pure Veg Restaurant a prop dels nostres allotjaments de menjar local i després de menjar i xerrar una bona estona, ens despedim… fins al cap de 10 dies fem camins diferents per Sri Lanka.

Dia 2. Tren cap a Kandy (මහනුවර) i visita al Palau Reial

Pel matí següent, vaig a agafar el tren, on al final solament puc comprar 2a (seients sense assignar i vagons plens). Trajecte bonic de tren.

Arribo al migdia a Kandy (https://ca.wikipedia.org/wiki/Kandy), a la seva bonica estació de tren.

És una ciutat important, va ser la darrera capital de l'era dels antics reis de Sri Lanka. La ciutat es troba en la zona muntanyosa de l'altiplà de Kandy, amb una àrea de plantacions tropicals, principalment de te. Es una ciutat administrativa i religiosa. El Temple de la Relíquia de la Dent (Sri Dalada Maligawa), un dels llocs més sagrats d'adoració en el món budista.

M’allotjo al Kandy City Hotel (https://www.booking.com/hotel/lk/kandy-city.ca.html)…. encara tinc son del trajecte del avió i he buscat un allotjament “correcte” al centre de Kandy.

Visito el Palau Reial i faig la volta al Bogambara Lake. Mentres estic donant el tomb, m’agafa un xàfeg gegant i m’he d’aixoplugar en una parada d’autobús un bon rato.

M’arribo a l’estació de tren per veure si es pot reservar bitllet pel trajecte fins a Ella en 1a per d’aquí una setmana (m’han dit que es difícil reservar), no hi ha lloc.
El vespre plou i per la nit diluvia. Jo descanso.
^Tornar

Dia 3. Bus a Dambulla, visita del temple de les Coves de Dambulla (දඹුලු ලෙන් විහාරය) , bus a Sigiriya. Pujada al Pidurangala Rock (පිදුරංගල පර්වතය)

Pel matí següent agafo un bus (“premium”) fins a Dambulla per visitar els Temple de les Coves de Dambulla  (https://ca.wikipedia.org/wiki/Temple_d%27Or_de_Dambulla). Es tracta de unes quants temples que es van fer aprofitant  les coves que hi havien a la muntanya. Molt espectacular. Entrada 1500 Rupies.

Desprès de visitar les coves, vaig al allotjament super senzill que he agafat a Sigiriya (tampoc no cal anar d’anar de allotjament deluxe a cutrixil… però es el que em trobo...)

Deixo la bossa i vaig a menjar alguna cosa a un dels quatre llocs per menjar que hi ha. Allí conec al Roberto (Vitòria) i la Carmen (Madrid) que també han menjat alguna cosa.
Ells dos han llogat durant 15 dies un Tuk Tuk per fer una volta per Sri Lanka.
Els acompanyo a deixar les bosses i anem cap a la Roca Pidurangala Rock per contemplar les vistes de la Sigiriya Rock. Paguem 500 rupies i fem la pujada facileta però exigent. Pel camí hi ha un buda estirat sota una cova. Les vistes des de dalt de la zona s’ho valen.

Ens volíem quedar fins la posta de sol…. però observem uns núvols aproximant-se  i decidim baixar abans…. i just quant arribem al peu de la roca comença a diluviar!

Anem a sopar plegats, hem fet bones migues amb el Roberto i la Carmen…  Encara no sé que faré l’endemà pero parlem de les opcions que es podrien fer...

Dia 4. Tuk tuk fins a Polonnaruwa (පොළොන්නරු) i Safari al Kaudulla National Park

Pel matí rebo un missatge del Roberto dient que volen anar a Polonnaruwa i que si em vull apuntar… m’hi apunto! Aquí començo la meva aventura Tuk-tuquera per Sri Lanka!

Així que, agafem direcció cap a Polonnaruwa, com que ens ve de pas, passem per l’entrada del Kadula National park per informar-nos de com fer un Safari, contractem un jeep i guia per les 3 de la tarda (l’hora d’entrada al park).

I continuem xino xano cap a Polonnaruwa.

Polonnaruwa (https://ca.wikipedia.org/wiki/Polonnaruwa), es conserva com l'antiga ciutat reial del regne de Polonnaruwa (entrada 25 US$). Molta historia i restes de temples i estances molt ben conservades. Em recorda molt l’estil Khmer (Ankor Wat)

Fem una visita lleugera a la zona per poder anar a fer el Safari. Ha caigut algun xafec lleuger.

Així que, quant hem vist el mes rellevant, agafem el Tuk-Tuk i anem a l’entrada del parc.

El Kaudulla National Park (https://en.wikipedia.org/wiki/Kaudulla_National_Park) me’l van recomanar a Colombo els de l’oficina d’informació per aquesta època de l’any.

Ens espera el nostre jeep i guia, paguem l’entrada i taxes i cap a dins! En surt per 3500 rupies per persona (6888  rupies de taxes i 3500 Jeep+guia a dividir entre 3)

Tornem a Sigiriya per sopar i planificar l’endemá…. més o menys tenim el mateix recorregut al cap….

^Tornar

Dia 5. Sigiriya Rock, Dambulla i Kandy

De bon matí anem a visitar la Roca de Sigiriya (https://ca.wikipedia.org/wiki/Sigiriya) desprès de passar per caixa… 30 US$.
Comencem a pujar tan aviat com arribem, ens han avisat que s’omple de riuades de turistes xinessos que ens agradaria evitar.
Durant la pujada s’observen algunes pintures sobre la roca amb noies ensenyant els pits (una d’elles amb quatre!)
A mitja pujada, ens trobem amb una escultura de pedra d’uns peus gegants de lleó que protegien l’accés a la part superior.

A la part superior, hem contemplat les vistes i  hem recorregut tot el perímetre, abans de començar a baixar. Durant el descens, coneixem al Diego, un Asturià que viu a Madrid. Visitem el museu plegats.

Recollim les bosses dels allotjaments amb el Tuk-tuk i agafem direcció Kandy, passem per Dambulla (El Roberto i la Carmen no l’havien visitat) i continuem el trajecte fins a Kandy.

Hem contractat un Airbnb en una casa familiar que viu a les afores (Primrose Hill Residence https://www.airbnb.cat/rooms/20333911). Un luxe… una família molt agradable, amb un apartament amb rentadora inclosa…

Ens acabem enredant per sopar amb la família i ajudar-los a cuinar… show cooking improvitzat…

Hagéssim fet mes nits en aquest lloc… però el tenien ja reservat… :(

Dia 6. Kandy

Esmorzem i ja empaquetem per canviar d’allotjament (una casa al altre banda de ciutat al mig de un bosc, Kandy Holiday Residence https://www.airbnb.co.uk/rooms/4586821) i fem una volta per el palau real i voltants, hi ho fem amb el Diego, que ens hem tornat a trobar.

Desprès de la visita protocolaria al palau reial (jo m’he quedat pels voltants visitant temples petits perquè ja l’havia visitat).

Comprem entrades per un espectacle de dansa tradicional pel vespre i fem un tomb pels carrers del centre, i ens arribem al mercat central de Kandy que ens sorprèn gratament...

Aprofitem per comprar entrades per un espectacle de dansa pel vespre.
Continuem la passejada fins al Kandy Garrison Cemetery, borejant el llac Bogambara.
L’espectacle que hem triat ens ha agradat força. Turisticada, però que et permet veure els diferents tipus de danses tradicionals de Sri Lanka. Kandyan dance mallawa arachchi al auditori de Y.M.B.A. per 1000 rupies.

Desprès busquem algun lloc per sopar, i acabem al SAM chinese restaurant, aprop del Palau Reial.

El Diego dorm al costat del nostre allotjament, i el tornem amb el tuk-tuk.

Dia 7. Royal Botanical Gardens de Peradeniya i tuk tuk fins a Dickoya

Després de esmorzar i recollir tot una mica, anem a visitar el royal Botanical Gardens de Peradenyina (1500 Rupies).

Desprès, agafem rumb a Dick Oya, agafant una carretera molt atractiva que ens deix veure camps d’arròs, plantacions de té immenses i poblets repartits al costat de la carretera.

A Dick Oya es on farem nit abans de pujar al Adam’s Peak, al Princess of Dickoya (Princess of dickoya) una recomanació de l’Olga….

Contractem el servei de taxi per l’endemà anar a Adam’s Peak, 5000 Rupies entre els 3 per anar i tornar.

Just quant hem acabat de dinar, es posa a ploure, i fem descans observant les vistes des del allotjament.

Sopem aviat per anar a dormir ben aviat. Ens hem d’aixecar a la 1:30 am per anar cap a fer el Adam’s Peak….!

Dia 8. Adam's Peak i relax

Despres del trajecte fins a Delhouse, començem la Pujada al Adam’s Peak. Moltes escales….

Abans d’arribar al cim, parem a fer un tea. Arribem al cim per la sortida de sol.

Les vistes son molt boniques, i ens hi estem una força estona.

Desprès de la baixada, tornem a esmorzar al Princess of Dickoya i fem descans total.

Dia 9. Tren Hutton - Ella
Esmorzem de cine al allotjament i empaquetem per anar a agafar el tren a Hutton per anar fins a Ella.

Diuen que aquest tram ferroviari es un dels més bonics del món, i per això el Roberto i la Carmen ja tenien contractat el servei de conductor que et porta el tuk-tuk per carretera en aquest tram.

El tram de tren ens fascina, i tot i anar sentats a la porta, disfrutem com nens….

Abans d’arribar a Ella, el Roberto se n’adona que ha desaparegut la seva bossa petita. I els revisors regiren tot el tren per veure si la troben…. Ens hem confiat i algu s’ha confós de bossa perquè hi ha una bossa sense propietari similar a la seva.

Al arribar a Ella, tornem a tenir el tuktuk, i anem al allotjament que hem reservat The Bandarawela Bungalow (https://www.airbnb.cat/rooms/2183776) una mica allunyat del poble, pero molt bonic.

Baixem a sopar al poble.

Dia 10. Little's Adam's peak i Ella's Rock

De bon matí, anem a esmorzar abans de pujar al Little Adam’s Rock, on ens hi estem una bona estona….

Desprès, des de Kital Ella Railway Station caminem fins a Ella’s Rock. Ens agafa una mica de pluja pel camí que fa mes entretinguda la ruta.

Desprès d’intentar conseguir gasolina per tot arreu (hi ha una crisis estatal de subministrament de gasolina des de fa uns dies) anem a veure les Rawana Ella Falls, i despres a sopar…..

^Tornar

Dia 11. Tuk tuk safari fins a Kataragama

Desprès d’esmorzar, agafem camí cap a Kataragama.

Es un viatge d’unes quantes hores, i tenim el problema de que no tenim suficient gasolina.

Anem parant preguntant a tendes de recambis si tenen alguna ampolla de gasolina, pero res….. desde Wellawaya agafem direcció Buttala. Estem apurant la gasolina….

A Buttala, desprès de preguntar a mig poble, un tuktukero, despres d’unes trucades i pactar un preu, se m’enporta a mi sol a casa del seu pare a buscar 5 litros.  20 minuts d’anada i 20 minuts de tornada…. ens ha fet un superfavor!!!!!

Sort que hem conseguit gasolina, perque la carretera de Buttala a Kataragama es una carretera Safari!!!!!! Veiem un munt de fauna en aquest tram de carretera amb el nostre tuktuk!!!!

El primer elefant que ens trobem al mig de la carretera…. flipem!!!!!

Desprès de donar un tomb pels allotjaments que hi ha a Kataragama, acabem al

Samwill Holiday Resort (http://www.samwillresort.com/) on també hi reservem el Safari per l’endemà a Yala.

Descansem a la piscina fins que comença a ploure, sopem aviat al mateix allotjament i a dormir aviat.

^Tornar

Dia 12. Safari a Yala National Park i tuk tuk fins a Hiriketiya Beach

Ben dora, les 5am, ens passa a recollir el Jeep per anar de safari al Yala National Park.
Hem agafat el safari de mig dia.
El parc es molt espectacular, i tot i que no acabem veiem el Lleopart, disfrutem de tota la fauna i flora que trobem.

Desprès del Safari toca recollir i fer camí cap a la platja!!!!!
No tenim res reservat i parem en un parell de cales que ens agraden. La silent beach no ens desagrada…. però tenim recomanacions de Hiriketya Beach, o sigui que ens hi arribem.

Sopem peix del bó i anem a dormir aviat….

^Tornar

Dia 13. Hiriketiya i tuk tuk fins a Midigama Beach

Ens aixequem sense despertador!.... anem a esmorzar a la platja de Hiriketiya i ens fem un bany. Matí de platja i passejades pels voltants.

Ja cap a la tarda agafem direcció Midigama, el nostre següent destí.

La Carmen y el Roberto em deixen al allotjament que he agafat al costat de la Laura Shehara Surfing View (https://www.booking.com/hotel/lk/shehara-surf-view.ca.html)… hem quedat per retrobar-nos l’ultim dia a Negomo!!!

Jo deixo les coses al hostal, i me’n vaig a veure la Laura Surfera al seu super allotjament (Ebb and Flow Jungalows http://ebbandflowjungalows.com/)!!! M’ha convidat a sopar amb el seu ambrosio particular que li cuina….

El Allotjament es de luxe! amb molt bon gust i molt agradable!
La Laura està super encantada amb les seves vacances de surf i relax!
El “Ambrosio” ens ha preparat una amanida amb gambes i un Brownie amb gelat de vainilla de postres! I desprès de sopar, relax i fer petar la xerrada fins que els ulls ja es van tencant…

^Tornar

Dia 14. Surf i Galle amb la Laura

Pel matí, ben dora ben dora, anem amb tuk-tuk i la taula de la Laura a una platja per intentar fer surf. Jo en llogo una i ens posem al aigua.

Aquest matí es veu que no hi han les onades que normalment la fan una zona fàcil de practicar surf… fem el que podem…. almenys jo….

Quant tornem als allotjaments, agafem un bus per anar cap a Galle.

Galle, una ciutat amb un casc antic fortificat Patrimoni de la Humanitat. La Ciutat va ser fundada pels portuguesos al segle XVI, i va aconseguir el seu apogeu en el segle XVIII, abans de l'arribada dels britànics. És el millor exemple de ciutat fortificada construïda pels europeus a l'Àsia meridional i Sud-oriental, en la qual es pot apreciar la interacció de l'arquitectura europea i les tradicions arquitectòniques i artístiques del sud d'Àsia.

Fem una passejada per els carrerons del Fort. Està ple de restaurants molt xulos, hotels boutique i tendes de roba de moda i de tendes de productes de Sri Lanka. Dinem en un restaurant molt bonic i anem a fer un gelat. Bordegem el perímetre de la fortificació. Encara es veuen els efectes del Tsunami que va patir el 2004 en alguns edificis abandonats des d’aleshores.

Recomanaria fer-hi nit a dins el casc antic si es té la oportunitat.

Desprès fem una volta pel mercat que hi ha fora de la fortificació, i ja per tornar, veiem que els busos van molt plens i agafem un tuk-tuk fins a un bar a la platja que ens havien recomanat a mig camí, el Wijaya Beach (www.wijayabeach.com).

Fem un milkshake veien la posta de sol i descansem de la caminada.

Per acabar de fer el trajecte, els tuk-tukeros ens demanaven massa i parem un bus…. va a rebentar! tota una experiència…. la Laura encara flipa ara! hehe

Un bany a la piscina de la mansió de la Laura i sopem en un restaurant que hi ha just al costat, i que s’ajunten tots els surferos que fan nit per la zona.

^Tornar

Dia 15. Beach i taxi fins a Negombo

Pel matí, acompanyo a la Laura a veure-la fer surf en una platja al costat d’on dormim.
Hi ha bones onades i uns quants surfers pros.

Com son les coses que a l’ultim dia de fer surf, al ultim moment… se li trenca el seguro de la taula que s’engantxa a la taula! Un surfer que l’ha vist, l’ajuda a tornar cap a terra….

Recollim i esperem que ens passi a recollir un taxi que ens portarà fins a Negomo. Amb la Taula de surf es l’única bona opció per desplaçar-nos.

Jo he reservat una habitació al mateix allotjament que la Carmen i el Roberto (Summer Wave Guest House https://www.booking.com/hotel/lk/patrick-holiday-resort.ca.html). La Laura ha agafat un Resort una mica allunyat de la ciutat per aprofitar el dia següent, ja que el seu vol surt per la tarda.

Em retrobo amb la Carmen i el Roberto i els acompanyo a tornar el tuk-tuk.

A banda, ens retrobem amb el grup de 7 espanyols que ens hem anat trobant durant el viatge i contemplem amb una cervesa la posta de sol a la platja de Negomo.

Sopem tots plegats i també amb l’amiga catalana de la Carmen, la Olga, que ens hem anat donant recomanacions durant el viatge.

Això ja s’acaba…. es l’hora de despedir-nos.

Dia 16. Esmorzar i avió de tornada.

Ben aviat, esmorzo i agafo un Tuk-tuk fins l’aeroport.

M’esperen unes quantes hores d’avió i escala a Doha.

Fi....

^Tornar

La ruta que faria si tornés (Ruta Recomanada)

Tot i que em va encantar la ruta que vaig acabar fent, sempre es pot millorar.

Primer de tot s’ha de veure quin són els parcs bons per veure fauna durant l’època del viatge.
A colombo, jo no i tornaria. No em va atreure res del que vaig veure. Negomo es més recollit i més practic.
I la ruta sortiria una mica així… (Canviant pels safaris per l’època pertinent)

Dia 1. Arribada a Colombo i dormir a Negomo o directament viatjar a Sigirya. Depèn de l'hora d'arribada.(nit a Negomo o Sigirya.)
Dia 2. (nit a Sigirya.) Visitar Sigirya i Safari per Kaudulla National Park
Dia 3. (Nit a Sigirya.) Visita a Anuradhpura/ Mihintale i de tornada el temple de les Coves de Dambulla (දඹුලු ලෙන් විහාරය)
Dia 4. (nit a Sigirya.) Visita a Polonnaruwa i al tornar pujada al Pidurangala Rock per la posta de sol.
Dia 6. (Kandy) Palau real i Espectacle de dansa tradicional.
Dia 7. (Fent nit a Nuwara Eliya) Kandy Royal Botanical Gardens de Peradeniya i direcció Nuwara Eliya
Dia 8. (Fent nit a Nuwara Eliya) Visitar Horton Plains National Park (trekking fin del mundo), Tarda visita a plantació de té...
Dia 9. (nit a Ella) Tren fins a Ella. Pujar al Little's Adam's peak. Sopar guai
Dia 10.(nit aprop de Kataragama) Pujar Ella's Rock i transport fins a Kataragama... Passant per la carretera que passa per dins del parc (Buttala-Kataragama)...
Dia 11. (Nit Hiriketiya Beach) Safari a Yala National Park i transport fins a Hiriketiya Beach
Dia 12. (Nit a Galle) Hiriketiya i transport fins a Galle
Dia 13. (Nit a Negomo) Galle i transport fins a Negombo.

* Es poden mirar opcions de Stopovers a Maldives (a Fly Emirates, n’hi ha)
*per fer gran part del trajecte es pot llogar cotxe amb conductor.... ho podeu lligar des de internet.