6 de juny del 2011

Rurrenabaque i las Pampas

---
English version

El camí fins a Rurre es llarg i sense asfaltar. El camí passa vorejant rius i llacunes i enmig de sabana i parts de selva.

Al bus he començat de veritat el llibre amb anglès “The Girl with the Dragon Tattoo”, el primer volum de la Trilogia d’Stieg Larsson. Ja portava un parell de capítols, però no m’havia enganxat. Aquesta vegada si.

Ja es fosc quant arribem a rurre, trobem el Alojamiento Japón, que per 25B per persona tenim habitació amb bany privat.

Sopem Pizza i anem a fer una cervesa en un Karaoke.
Jo torno 20 minuts abans que elles... emergència digestiva...
Al Allotjament m’obre una dona que devia estar dormint per la cara que em fa. L’hi dic que falten dues noies que en mitja hora estaran aquí. Deuen ser les 23h.

Jo hem rento les dents i hem poso dins del llit per llegir una miqueta més. No passen ni 10 minuts i sento el timbre de la porta de l’entrada al Allotjament. Ja deuen estar aquí, penso. Torno a sentir el timbre varies vegades i quant ja hem disposava a posar-me els pantalons, sento com les Ana’s hem criden des de fora de l’edifici.

Baixo cap a la recepció i no hi ha ningú. Miro si es pot obrir la porta des de dintre, però no es pot, està tancada amb pany.
Miro de buscar la dona o algú per preguntar com podem obrir la porta però sembla com si no hi hagués ningú més...
Intento buscar si hi ha alguna clau de l’entrada per recepció, però solament observo les claus de les habitacions. Les Ana’s continuen tocant el timbre però no hi ha manera...
Al cap de mitja hora i amb les Ana’s ja decidides amb anar a dormir en un altre hostal, salto dins la recepció i començo a investigar si hi ha alguna clau que no sigui com les de les habitacions.
A sobre de on pengen les claus de les habitacions trobo una pila de claus sense clauer (unes 20 claus) les agafo i vaig cap a la porta a provar-les, i a la segona que provo... Bingo!
Ara ja puc llegir el llibre... jeje
El primer que fem al sortir de l’habitació pel dematí es queixar-nos al conserge del que va passar. Ell casi ni es disculpa, ens rebaixa l’habitació a 15B i ens assegura que no tornarà a passar.
Esmorzem al mercat i fem una ullada als Tours que hi han per anar a las Pampas o a la Selva.
Jo primer vull fer Las Pampas ja que de selva ja n’he fet per l’Àsia, i si la vull fer ja la faré al tornar de las Pampas.

Els Tours a las Pampas són de 3 dies i els de la Selva de 2 a 10 dies lo més corrent (hi ha gent que ha fet tours de 3 mesos per la jungla)
Les Ana’s ja han passat molts dies pel riu i ja han vist més o menys el mateix de les Pampas, elles busquen un tour per la selva de 3 dies.
Els preus del tours estan controlats pel govern des de fa poc. 900B amb tot inclòs per els tours de 3 dies a totes les agencies. Fa 2 mesos sortia per 500B...

Dinem al Mercat i fem migdiada i Internet abans de decidir quins agencia escull cadascú.
Jo aniré amb Dolphin Tours a las Pampas i les Ana’s amb Flecha Tours a la selva.
Sopem i dormim.
De bon matí vaig cap al lloc de trobada per anar cap a Las Pampas. El grup és petit, 3 persones i el guia. La cuinera ja està allà.
La Laurence i la Marj (França), jo i el Carlos (El guia)
Primer de tot anem amb cotxe fins a Santa Rosa des d’on entrem a l’àrea protegida Pampas del Yacuma (el nom del riu).

Des de allí agafem una canoa i comencem a fer el verdader tour.

A Las Pampas si pot trobar les especies mes representatives dels pantans de Bolívia. Nosaltres entre d’altres observem el mono chichillo, mono ardilla, llangardaixos, caimans, tortuges, dofins rosats...

Entre les activitats hem fet, la busqueda de l’Anaconda per la Sabana ha sigut molt maca tot i que no ha donat resultat, poder observar un munt d’ocells i vegetació ha valgut molt la pena.
I la pesca de Piranyes l’hem fet deixant-les de nou al riu. N’hem tret de vermelles, grogues i blanques.
El lodge on ens allotgem és molt pràctic i està al costat d’un bar amb vistes a la Sabana ideal per veure la posta de sol amb una cerveseta. El menjar és espectacular, sembla un tour gastronòmic!

A la que es fa de nit, juguem a cartes (Yanif) fins que s’apaguen les llums, hora que continuo llegint el primer volum de Millenium.
Tot i estar el riu ple de fauna ens banyem en una zona on i passen el dofins rosats... l’aigua està ideal, però el neguit de que aparegui alguna cosa em manté en tensió...

Al tornar a Rure, espero a que les Ana’s tornin de la selva i ens movem al Hotel del Centro Recreativo del Ejército.
Si si, Centro Recreativo del Ejército, unes antigues casernes al costat del riu amb unes vistes estupendes.

Rentem roba i descansem. Jo m’acabo el llibre... casi 600 pàgines en anglès en menys d’una setmana! Un record per mi...
Diumenge pel matí agafem el bus cap a La Paz. Ens esperen 16 h de viatge.

Algunes Fotos
2011-06-Rurrenabaque (BOL) https://photos.app.goo.gl/wJk2VNJZ5aQkBpNN6

1 comentari:

1. ESPECTACULAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Quina passada las Pampas!!!!!!!!!!

Ara cap a La Paz, quin canvi. Petonets!!!!!!