19 d’abril del 2011

Uruguai... Punta del Diablo, La Paloma, Punta del Este, Montevideo i Colonia del Sacramento

---
English version

El autobús de Porto Alegre ens deix a la part brasilenya del poble fronterer de Chuí (BR). Una vegada ja passat el control de la frontera, anem caminant fins a la parada d’autobusos del costat Uruguaià , Chuy...
El carrer que delimita la frontera, es curiós perquè les cabines telefòniques, els taxis i els rètols són diferents en cada costat de la cera...

Trec Pesos Uruguayos i agafem un altre autobús cap a Punta del Diablo.

Platja platja i platja en un paisatge sense grans edificacions, solament casetes petites a una certa distancia de la costa. Un lloc màgic.
Ara es temporada baixa i no hi ha molta gent (per mi millor) i els preus del allotjament estan més econòmics del “normal”. Ens allotgem al Hostel el Diablo Tranquilo, primera línea de platja i molt còmode. Aquí podeu veure altres opcions d'allotjament a la Punta del Diablo

Una vegada instal·lats, anem amb bus fins al Parque Nacional Santa Teresa a visitar la Fortaleza de Santa Teresa, i tornem caminant per la costa fins a Punta del Diablo, parant per fer remullades al mar tot i que les corrents són fortes.
Relax i més sol...

Pel matí passeig per la platja abans d’agafar un autobús cap a La Paloma fent una paradeta a Rocha (la capital de la regió) per cambiar d'autlobús.

A la Paloma ens allotgem al Hostel Cuatrovientos, una masia feta hostel al mig del poble. Molt acollidor i barat. Actualment aquest hostal ja està tancat, podeu veure Aquí les opcions d'allotjament a la Paloma

Visitem el poble, el far del Cabo Santa Maria i la costa.

Estic amb ganes d’anar fent camí, poc a poc, però avançant.

Així que el dia següent, que plou, vaig de camí cap a Punta del Este, una espècie de Salou que és el punt on el Rio La Plata desemboca al mar, Tothom m’ha n’ha parlat coses bones. A mi no em desagrada, però no m’apassiona. També he de dir que al ploure no vaig voltar molt, però jo en vaig tenir suficient.

El dia següent toca Montevideo. Al arribar vaig a visitar el Ciudad Vieja amb la Christina i desprès quedo amb el Andrés (Montevideo), que és el novio de la Nanu (del Couchsurfing), per teòricament veure el Madrid – Barça (16/4/12). Al final anem a un partit de la copa Clausura d’Uruguai entre el River Plate d’Uruguai i el Nacional (equip del Andrés) al estadi històric del Centenario.

Resultat final... 4 a 2 a favor del River... i empat del Madrid - Barça...

Desprès ens ajuntem amb la Nanu i anem a prendre uns Fernet amb cola i unes pizzes a casa d’un amic seu.
L’endemà al matí plou una miqueta, però amb l’Andrés anem a la Feria de Tristán Narvaja, una mercat al carrer que hi ha desde antiguitats fins a verdura.

La primera intenció era quedar-me un parell de dies, però veient el temps que fa i que la Christina tira endavant, jo també.

Autobús cap a Colonia del Sacramento, una ciutat amb un barri antic preciós amb influencia espanyola i portuguesa. Els carrers empedrats i arbolats plens de restaurants, tendes i bars.
M’agrada!
Passejo i passejo. De vegades llegeixo (El vendedor de sueños, d’Augusto Cury), de vegades escolto música i de vegades escolto el mar.

Pel vespre arriba la Christina i després de sopar anem a caminar el barri antic de nit. També molt bonic.

Per no trencar el ritme (que m’he posat jo mateix), agafo un bus cap a Carmelo per des de allí agafar un ferry cap a Tigre (ja a l’argentina, a prop de Buenos Aires).

Algunes Fotos
2011-04-Uruguai (URU) https://photos.app.goo.gl/FJ59B9CDf7M8CjBx5

1 comentari:

1. Hola, hola,

Vaja quin munt de coses que hem vist en un sol post. A més, com hem estat de vacances de setmana santa, m'he trobat 2 entrades juntes. Se m'acumula la feina.

Realment, Colonia Sacramento es veu un poble encantador.

Apa, me'n vaig corrent a llegir el post de Buenos Aire. Petonets!!!!!!!!!!