13 de març del 2011

Puerto Madryn i Península Valdés

---
English version

Llarg viatge fins a Puerto Madryn...
Paisatge desèrtic tota l’estona. Territori desocupat.

A Puerto Madryn faig Couchsurfing a casa la Beatriz (Argentina). Viu al costat de la platja amb les seves dues gates i amb vistes a la platja!
Arribo bastant baldat del viatge amb autobús... Descanso.
Sortim a fer una pizza, i clar, a dormir aviat.

Pel dematí vaig a visitar la Península Valdés amb un tour. Tinc sort i el que he escollit solament i anem una parella italiana, una parella argentina, jo i el guia.
El primer que veiem és la Isla de los Pájaros. Ni es illa ni hi viuen ocells.... és un tros de terra a 800 metres de la costa, que en marea alta no s’hi pot excedir per terra, i tècnicament no hi viu cap mena d’ocell, simplement i passen algunes estones. És l’illa que el francès Antoine Saint-Exupéry es va inspirar-se pel magnífic El Petit Princep (Le Petit Prince, The Little Prince). Des de la Península Valdés feia vols per explorar la Patagònia Argentina.
A Punta Cantor, Caleta Valdés and Punta Norte observem pingüins, elefants marins and lleons marins per acabar anant a Puerto Pirámides per dinar a la platja.
Sopem una truita de patates amb unes cerveses...

L’endemà dormo... encara tinc son acumulada del viatge amb autobús.
Desprès d’esmorzar-dinar, surto a donar un tomb per Madryn. Visito el Museo Provincial del Hombre y el Mar a la Casa Pujol! Si si, Agustí Pujol. Un emigrant català que va fer fortuna per aquestes terres i va donar la seva casa per acollir aquest museu.

Reservo l’autobús cap a Buenos Aires pel diumenge.
Per la tarda comença a canviar el temps. Passem de calor i sol a fred vent i pluja.

Pel matí següent llogo una bicicleta i me’n vaig vorejant la costa fins a Punta Lomo a veure una colònia de lleons marins. Dino a la platja davant d’un vaixell enfonsat.
Al tornar a casa, ajudo a la Beatriz a preparar empanades de carn per sopar. I al Facebook rebo un missatge de l’Anna Canela (Família) que està a Puerto Madryn!
La vaig a buscar al seu Hostel (que està a tan sols dos carrers) i s’apunten a sopar (l’Anna i la seva amiga Laura de Valls) a casa la Beatriz.
Empanades, cervesa i gelat de postres!

L’endemà al matí vaig a fer un tomb per la platja amb l’Anna i la Laura, i ens expliquem el que em anat fent i les anècdotes... Quina sorpresa trobar-me amb l’Anna! A veure si tornem a coincidir a les cascades de Iguazú!
A mitja tarda torno a casa la Beatriz i fem un mate amb pastissets acabats de fer!
Em despedeixo i vaig a agafar l’autobús cap a Buenos Aires.

Algunes Fotos
2011-03-Puerto Madryn (ARG) https://photos.app.goo.gl/TxbaFtS8sUEcZPPo7

3 comentaris:

1. alsala!!!!, lluny i veure algú conegut amb la mateixa "peneta" de no poder fer "la calçotada a la pallissa" jeje, però tranquils el tiet ja en plantarà per l’any vinent i així ens traurem la “peneta” tots.

ResponElimina
  2. Hola, hola

Apa Sergi, amb la família a Argentina, no et queixaràs. Jo estic intentant convèncer a la teva mare de que vagi a veure't, però de moment no m'he ensortit.

Tinc ganes de veure les teves fotos de Buenos Aires i per suposat d'Iguazú.

Molts petonets!!!!!!!!!

ResponElimina
  3. Si això, fes moooltes fotos que no hi hagi coses que et passin per alt, i aquí n’hi ha moooolts que ho volem veure tot, tot i tot, així ens estalviem d’agafar avions (eh!!! pel iuiu)