8 de febrer del 2011

Chiloé

---
English version

A Castro faig Couchsurfing a casa l’Ana i el Leo (Xile) i la seva fantàstica família a prop del centre de la petita ciutat. El Jan i la Gisele (Suïssa) també estan allotjant-se aquí.
Com diu el tríptic general de Chiloé: Chiloé es un pedazo de tierra encantador que navega en un mágico mar de historia, tradiciones y costumbres”
Realment sembla un altre país, molt diferent de la resta de Xile.

El Jan i la Gisele, s’han apuntat a fer una ruta per visitar algunes de les esglesies de fusta patrimoni de la humanitat, i de pas veure l’illa de Lemuy. Jo al final m’hi apunto. Visitem Nercón, Chonchi, i l’Illa de Lemuy on dinem un “asado” a casa d’uns grangers de l’illa.
Per sopar és quant ens reunim tots els de la casa per sopar plegats.

L’endemà visito Castro de manera relaxada, com no. Fa molta calor i per la tarda em vaig a tallar els cabells.

És l’aniversari de la Gisele i per sopar jo faig una truita de patates amb pa amb tomaca per acompanyar els musclos, salmó al forn, carpaxo de salmó i amanides. Com no pot faltar un pastís per arrodonir el menjar. A la casa s’han afeixit una parella més del Couchsurfing, el Florian (Àustrica) i la Kim (Nova Zelanda).

El dissabte anem amb al Parque Nacional de Chiloé a fer la caminada des de Chanquín a la costa de Cucao fins a prop de la platja de Cole Cole. Molta platja i part de poblats Mapuches. Amb una ventada de por...

Els 30 kilòmetres ens deixen força baldats, sort que el Leo ens prepara un asado espectacular per sopar! Ens despedim amb el Jan i la Gisele...

Diumenge em llevo tard. Vaig a visitar l’Illa de Quinchao per veure una festa Costumbrista a Achao on s’hi pot trobar menjar tradicional i artesania local.

De tornada de l’illa visito Dalcahue i la seva església. Ha arribat la germana del Leo a la casa, i queda encantada amb el Couchsurfing, a partir d’ara en farà a Santiago.

Hem despedeixo de la família, han estat uns dies magnífics!

Marxo a Ancud. M’estic a “el alojamiento” Marta, vistes al mar i a prop del centre. Al vespre vaig a la Plaza de Armas a veure cinema Xilè a la fresca. Un curt clàssic de Xile per començar “Soledades” i la nominada als Oscars 2010 “La vida de los Peces”.

Pel matí següent visito la pinguinera de Puñihuil, on es poden veure pingüins humdbolt i magallànics. Al tornar de Puñihuil, menjo el plat per excel•lència de Chiloé, el Curanto.

Posta de sol a la costa i a dormir aviat perquè el dia següent tinc que agafar un autobús a les 6:30 AM!!

Marxo cap a l’Argentina, marxo a Bariloche.

Algunes Fotos
2011-02-Chiloe (CHI) https://photos.app.goo.gl/KMHzwotBoSAgScrQ7

3 comentaris:

1. quina passada, quin mar i quins cels i quin munt de caminar, ara, t'atipes com un lladre!!! i qui bufet més a l'estil de l'oliva!!!!. tot molt maco i estic contenta que te vagi tant bé.
    ara a esperar noticies des d'Argentina, que també ens interessa.
    un petonàs, la mama

ResponElimina
  2. No portis cap cataclisme a l'Argentina, eh? Que ja vec que t'agrada molt marxar dels llocs just quan hi passa algo GROS jajaj fora conyes, fa ilusio veure com t'ho passes de be!
    Això del Curanto pren la recepta i ens ho fas quan tornis jajajajaj

3. Hola, hola,

Estic d'acord amb la teva família, et fots un fart de caminar però deu n'hi do quins tiberis. En fin, tu a cuidar-te que és del que es tracta.

I d'altra banda, ja és ben cert que quan marxes dels països "se desatan las furias de la naturaleza".

Les fotos segueixen sent una passada, quins paisatges i a més, ja fa més fresqueta per on et mous ara, no?