14 d’octubre del 2012

Cap a Mallorca, a fer la Ruta de Pedra en Sec GR221

English version - Traducción Automática al Castellano

A caminar per la Serra de Tramuntana de Mallorca (GR221)!

És la meva primera vegada que visito les Illes Balears... i mira que les tinc aprop!

Coincideix amb el primer aniversari de que vaig tornar del gran viatge que vaig fer... ja ha passat un any!!!

A l’aeroport m’ha vingut a buscar l’Anna, una cosina que ja es mig mallorquina... i m’ha acompanyat fins al centre, ensenyat-me el seu barri antic de Palma, on hi fa vida entre setmana.

Feina anys que no ens veiem i hi ha conversa de la bona.
Li faig companyia fins que ha de marxar a sopar fora Palma. Jo passo la primera nit al Central Palma, un hostel modern molt cèntric i acollidor.

Passejada nocturna pel centre, pizza de rùcola, una mica de lectura i cap a dormir per llevar-me aviat.

Esmorzo a Can Joan de s'Aigo xocolata amb ensaïmada, una molt bona recomanació de l’Anna, i que hem serveix per agafar forces per la primera etapa.

Des de l’Estació Intermodal del centre de Palma agafo un autobús cap a Valldemossa (Ruta 210).

Ruta de Pedra en Sec (GR221)

Aquí he vingut a fer la ruta de Pedra en Sec que segueix el GR 221. La Serra de Tramuntana a fons!
He acabat fent des de Valldemossa fins a Sa Calobra (l’ultima etapa tenia que ser fins a Pollença i la vaig canviar per acabar a Sa Calobra).

He reservat els Refugis amb anterioritat a través de la web del Consell de Mallorca: Reserva de Refugis

1a Etapa. Valldemossa - Deià, pel camí de l’Arxiduc. (12Km, 4 hores)
Pujo fent revolts fins al Pla des Pouet on agafo la variant que passa pel Mirador de Can Costa i segueix cap al refugi de s’Arxiduc.

Vista panoràmica amb el mar als teus peus. Preciós dia solejat.

Des del Coll de Son Gallard (766 m) anem pel Camí de S’Arxiduc, molt aeri i espectacular. Els camí en si està delimitat amb marges de Pedra en Sec... brutal!

Poc després de deixar els espadats enrere, al unes fites indiquen la baixada cap a Deià.

Forta baixada que acaba amb un frondós bosc i més tard amb uns camps d’oliveres espectaculars.

Acabo al Refugi de Can Boi, on deixo la motxilla i marxo a fer un bany a la Cala de Deià. Volta pel nucli pintoresc i molt acollidor de Deià.
Una cerveseta i cap a sopar al Refugi!

2a Etapa. Deià - Refugi Muleta, Port de Sóller (9,3Km, 3hores)
Esmorzo al refugi i començo a caminar... He pensat que si arribo aviat a port de Sòller potser m’animo a agafar el vaixell fins a Sa Calobra...
Part del camí segueix el Camí Vell de Deià a Sóller, d’origen àrab i restaurat en molts de trams. A les cases de Can Prohom hi ha una hostatgeria on es pot fer un cafetò, suc de taronja o un gin tònic amb vistes immillorables!

Jo segueixo fins les cases de Muleta Gran i faig cap al refugi de Muleta, una antiga estació de radiotelegrafia situada al cap Gros del Port de Sóller.
Deixo la motxilla al refugi desprès d’una cocacola fresqueta contemplant les vistes i baixo fins al Port de Sóller...
Passejo pel port, llegeixo una mica, decideixo no agafar el vaixell i quedar-me rondant pel port.

Posta de sol espectacular des del refugi, sopar escoltant el Barça Madrid i després de fer petar la xerrada amb la resta de gent que es queda al refu, al sobre...

3a Etapa. Refugi Muleta (Port de Sóller) - Refugi Tossals Verds (28,5Km, 7,5hores)
M’aixeco aviat per sortir aviat. No esmorzo al refugi i començo a caminar veient sortir el sol de radera les muntanyes.

A Sóller esmorzo un bon entrepà i continuo amb el camí.
Passo per Binaraix i entro al espectacular barranc de binaraix on vaig ascendent amb els camins empedrats fins al Coll de l’Orfe, on ja veig el embassament de Cúber al fons.

M’hi vaig apropant pel camí que segueix el torrent de Binimorat. Segueixo el GR221 vorejant el Puig des Tossals Verds fins al Refugi amb el mateix nom. Cervesa esperant la resta de excursionistes i veient la posta de sol.

4a Etapa. Refugi Tossals Verds - Refugi Son Amer (Lluc). (19Km, 6hores)
Desprès d’esmorzar començo el camí, avui vull fer un parell de pics i millor anar amb temps. vaig pujant, i abans del Coll des Prats agafo juntament amb un Belga i una Francesa el desviament cap al Puig de Massanella. Des del cim (1365) hi han unes vistes espectaculars.

Baixem, i continuem el camí cap al Coll des Prat i Coll des Telègraf, observant alguna Casa de neu (construccions de pedra en sec que tenien sostre i les omplien de neu a l’hivern per disposar-ne a l’estiu) i fent el Puig del Galileu just abans de començar el fort i aeri descens per les Voltes d’en Galileu.

Al Santuari de Lluc una cerveseta i descans. El refugi de Son Amer està a 5 minuts.
Allí conec a una parella de catalans que han fet el Torrent de Pareis aquell mateix dia sortint del mateix refugi i tornant amb l’únic autobús de pujada. El Torrent està sec i es pot fer sense equipació. Sopant l’hi dono voltes i hem decideixo a canviar l’etapa de Son Amer - Pollença per la del Torrent.

5a Etapa. Refugi Son Amer (Lluc) - Sa Calobra
El Torrent de Pareis comença al lloc anomenat S'Entreforc, per la confluència de dos torrents: el Torrent del Gorg Blau i el Torrent de Lluc. Fins a Escorca agafo part de camí i part de carretera. Conec un alemany que també comença el descens, i decidim fer el barranc plegats. En Alguns trams el llit del torrent presenta una certa dificultat, roques de grans dimensions i algun gorg amb aigua. Tot i així el recorregut es pot fer peu pla, sense necessitat d´equipament especial.

Una vegada arribem a Sa Calobra (repleta de gent), ens fem el bany de rigor, unes cocacoles i fem temps per agafar el autobús que hem portarà fins al Port de Pollença.

Tinc reservat un hotelet econòmic i acollidor (Hotel Eolo) Encara hem queden uns dies a Mallorca....
El dia següent tinc reservat fer una sortida amb Caiac a Cala Sant Vicenç amb Món d’Aventura. Torno caminant fins a Port de Pollença i descanso tota la tarda

L’endemà visito el poble de Pollença.

I per la tarda quedo amb l’Ana a Inca per anar a veure el seu lloc de desconnexió de Palma, Sermita a prop de Sencelles. Allí hem trobo amb la família al complet!
Anem a donar una volta pel tros fins a un Talaiot (estructura prehistòrica) i una cova.

El Pedro (el marit de l’Ana) hem deix càtar un licor de camamilla ecològica que produeix ell mateix (Sermita Licor de Camamilla).

Hem trobo molt a gust!

Pel Matí i desprès d’un super esmorzar, l’Ana m’ensenya una mica els pobles de la zona.
I per la tarda m’acompanya a Palma, on fem un cafè amb un amic seu que vol anar a viure a Austràlia...

He quedat amb l’Albert (Un amic de Sant Andreu ara vivint a Palma) i la Sheila. Anem a sopar amb un amic de la Sheila pel barri de Santa Catalina.
Esmorzar per segona vegada a Can Joan de s'Aigo, i volta pel centre.
Dinar i cap al Aeroport!

Mallorca m’ha sorprès molt positivament.

Algunes Fotos
2012-10-Mallorca https://photos.app.goo.gl/thsvTGJnczDVtLLa8

10 comentaris:

1. Nen!!! Rutassaa! Quina mà de records que m'has dut de quan la vaig fer jo!

Ah, i les fotos espectaculars!

Ja saps que, mentre corri per aquí, sempre pots tornar!

Per cert, malgrat el meu alter ego blogaire... sóc de Sant Andreu!!! ;p

2. Carme6/11/12

Hola, hola,
    Aquesta ruta sí que espero fer-la algun dia, ja ho havia pensat alguna vegada i amb la teva crònica m'has fet venir moltes més ganes.
    I les fotos, com t'han dit abans, espectaculars!!! Cada vegada són millors.
    No siguis mandrós i fes més rutes i més cròniques que les esperem amb candeletes.

Petonets a dojo!!!!

ResponElimina
  3. Este bloc té un premi, entreu al meu Racó viatger per saber un poc més. http://racoviatgermarilo.blogspot.com.es/2012/12/premi-dardos-al-raco-viatger-de-marilo.html

4. Anònim18/9/19

Saps escriure amb català???

5. mongolo hasta e pepe sabe escribir mejor que tu

6. L'autor ha eliminat aquest comentari.

7. Te ha tocado la lotería. El profesor de clase nos pone ha buscar los fallos de ortografía de este documento.Lo ha puesto de deberes. Menos mal que es fácil porque escribes como una 💩