18 de setembre del 2012

Camino del Cid variant Modejar (de Burgos fins a Tortosa amb BTT)

English version - Traducción Automática al Castellano

Temps de bicicleta!
Jo i el Santi hem estat preparant una sortida d'uns dies amb bicicleta de muntanya i alforges. L’addicció a la bicicleta de muntanya continua!

Amb el Camino del Cid per camins com a base, que va des de Burgos fins a València  fent una variant per acabar en terres Catalanes.

Hem dissenyat el recorregut amb algunes rutes que hem trobat al wikiloc, i buscant algun camí amb el Google earth. Portàvem varies alternatives al GPS. Hem fet una recerca d'allotjaments prèvia pels pobles per on tenim intenció de dormir, tot i que no n'hem reservat cap. Portem tenda i sac per si ens ve de gust acampar.

Fins a Burgos hi hem anat amb autobús des de Tarragona fent escala a Saragossa (44€ amb bicicleta). La Renfe no admet bicicletes en trens Intercity ni en trens Alvia. Els únics que si n’admeten són els tren-hotel, però arriba a Burgos a les 3 de la matinada!

A Burgos hem quedat amb el Roberto (fem Couchsurfing!)

Després de deixar les bicis a casa seva, anem de visita turística amb ell. Des de la Catedral, caminem fins a les Ruinas del Castillo per contemplar la panoràmica de la ciutat .

El Roberto ens explica una mica d'història sobre Burgos...i continuem recorrent la ciutat fins l’hora de menjar alguna cosa. Anem de tapas i vi. Comencem forts

De les tapes cap al Bar El Patillas, una taberna socio-cultural mitíca. Desprès d’uns quintos i deixar-nos la veu cantant Loquillo i èxits del 80 - 90...

A burgos se’ns quedarà per veure el Museo de la Evolución Humana. No ens dona temps material.

Etapa 1 - Burgos - Salas de los Infantes. (65km i 744m. de desnivell)

Esmorzem a la plaça de la Catedral amb el cel ennuvolat. Ja tenim tota la bici carregada per començar a fer camí!

Sortim cap a Cortes i agafem una pista fins casi el Monestir San Pedro de Cardeña. Avui el recorregut és la majoria per pista molt bona.
Passem per Revilla del Campo, Quintanalara, Torrelara, Vega de Lara i Campolara. A Campolara ens creuem amb el guarda forestal de la Sierra de la Demanda, i desprès de xerrar una mica ens indica un bar per poder fer unes “Xispes” (Coca cola amb argot ciclista).

Fins a Villaespasa anem per la carretera local per agafar allí una pista. Passem per Jaramillo quemado, Barbadillo del Mercado i arribem a La Revilla on fem unes Sidres. Ens ho mereixem. Uns kilometres mes per pista, i arribem a Salas de los Infantes.

Tenim temps i fem mirem quin allotjament ens agrada més. Guanya de carrer el Hostal Las Nubes. Dormir i esmorzar 40€ els dos.

Visitem el Museo de Dinosaurios del poble, sopem i cap a dormir!

Etapa 2 - Salas de los Infantes - El Burgo de Osma. (71,9km i 717m. de desnivell)

Esmorzem, comprem per fer entrepans a les tendes del poble i comencem a pedalar...
Ens arribem a Hacinas i pugem al mirador que hi ha al costat de l’esglesia.

Passem per Castrillo de la Reina i fem una paradeta a Moncalvillo. Sembla que s’haguin posat d’acord tots el veïns per estar al voltant de la plaça. S’agraeix veure un poble amb gent pels carrers!
Continuem per Rebanera y Hontoria del Pinar. Parem a dinar sota un pinar que ens trobem pel camí... i ens estirem un mica i tot.

Avui fa sol i calor... Pista dins sortir en una macro-fabrica de portes (Norma), i agafem la carretera que passa per Arganza fins al inici del preciós Parc Natural del Cañon del Rio Lobos.

Mapa Cañon Rio Lobos

A Ucero fem unes “Xispes” i continuem. Valdelinares i Sotos del Burgo fins arribar a l’enmurellada Burgo de Osma.
Avui també fem Couchsurfing... La Sara (una noia d’Aínsa que treballa a Burgo) ens acull a casa seva i ens ensenya la ciutat.
Tot hi estar cansats, desprès d'una bona dutxa anem a fer un tomb, a menjar tapes i fer alguna copa...

Molt bona experiència Couchsurfera! Esperem veure la Sara per Tarragona!

Etapa 3 - El Burgo de Osma - Medinaceli. (88km y 882m. de desnivell)

Avui ens costa aixecar-nos...
L’etapa és llarga i ens tenim que posar en moviment. Esmorzem en un bar a la Sortida de Burgo. Ja ens hem despedit de la Sara (un encant).
Fem camí cap per La Olmeda fins a Gormaz, on contemplem l’espectacular fortificació de Gormaz.

Sortint de Gormaz fem una baixada pedregosa de camí a Recuerda (fàcil de recordar, no?). Punxo les dues rodes i el Santi una altre! Premi! jeje
Arreglem les punxades com podem... hi han com a tres puntxades per roda!

De Recuerda anem cap a Cabezo Grande i fins a Berlanga del Duero on parem a dinar a la plaça del poble. El Santi punxa l’altre roda... Quin dia!

Fa molta calor i tenim que començar a avançar... l’etapa és llarga i no podem permitir-nos masses distraccions més.

Pista fins a Bordecodex, un petit poble que deprès d'arreglar una altre punxada del Santi, descobrim la fantàstica font del poble que ens don vida.... posem mig cos dins l’aigua freda!

Deixem Bordecodex per començar a pujar i pujar fins canviar totalment de paisatge.

A Baraona fem unes xispes i des d’allí la ruta segueix per carretera fins a Medinaceli passant per pobles com Romanillos de Medinaceli, Yelo y Miño de Medinaceli.
Es molt bonic perquè està començant a baixar el sol i els colors són més càlids...

A Medinaceli decidim que el primer allotjament que hem vist està molt bè i ens ho hem guanyat. Hostal Cerámica. Dormir i esmorzar 60€ dues persones. Volta pel poble, sopar i cap a dormir...

Etapa 4 - Medinaceli - Molina de Aragón. (94km. y 1286m. de desnivell)

Ens aixequem ben dora ben dora... l’etapa és llarga i no volem anar contra rellotge.
Esmorzem el que ens han deixat preparat els del hostal. Jo reparo una punxada que m’he trobat al aixecar-me.
Baixem fins La Estación de Medinaceli. La punxada no l’he reparat bè i tinc que tornar-hi.... sort que ens hem aixecat aviat.
Anem fina a Salinas de Medinaceli on a la font del poble reparem càmeres amb pegats. Des d'allí agafem una pista que puja fins a trobar la via del Ave Zaragoza-Madrid passant per Arbujuelo.

Per carretera secundaria arribem a Layna des d'on pugem fins a trobar-nos la N-211, que la creuem per continuar per carretera secundaria. A Luzón esmorzem i continuem cap a Ciruelos del Pinar i fins a Cobeta.
Des d'allí agafem una pista que ens porta vorejant el riu fins a l’Ermita de la Virgen Montesinos, des d'on pugem fins a Torremocha del Pinar.

Per pista baixem travessant boscos d'explotacions de pins fins a trobar-nos el Rio Gallo, que l’anem seguint pel Poyo de la Peña.

Fem unes xispes al Santuario de Nuestra Sra. de la Hoz.

L’últim tram fins a Molina d’Aragón el fem per carretera secundaria. Fem un estudi d'allotjaments ..
Entre els que ens trobem i un llistat que porto imprès, ens decidim per l’Hotel San Francisco. Dormir 50€ dues persones.
Descansem, sortim a donar un tomb i sopem pel poble.

Etapa 5 - Molina de Aragón - Montalban. (111km. y 973m de desnivell)

Avui deixem el Camino del Cid que va fins a València, ens desviem direcció Tortosa.
Esmorzem fent temps esperant que obri un taller de reparació de bicicletes. Tenim que comprar càmeres i pegats. Jo m’adjudico unes càmeres amb gel (anti-punxades).
Comprem menjar per fer-nos uns entrepans durant el dia i comencem a pedalar.

Fins a la Yunta anem per una carretera secundaria (cap cotxe) i des d'allí agafem una pista fins a Odón, on mengem mig entrepà.

Hi ha força moviment al voltant de la plaça de l’església...
Fins a Bello per carretera amb vistes a la Laguna de Gallocanta.

El sol i la calor apreta, fem unes xispes abans de reprendre el camí per pista que ens portarà a la carretera que passa pel Collado de Santa Barbara i baixa fins a Calamocha.
Descansem amb unes xispes i xerrant amb la gent local, que ens aconsellen sobre quina ruta tindríem que agafar. No les tenim totes amb la ruta que portem feta amb el google-earth...
El Santi compra unes càmeres de vàlvula petita que no havia trobat a Molina i continuem la ruta per una carretera secundaria passant per Navarrete del Rio, Barrachina, Godos, Torrecilla del Rebollar, Villanueva del Rebollar i Vivel del Rio Martín, on Agafem la N-211 fins a Montalbán.

111km... amb alforges... ufffff...
Desprès de preguntar per allotjaments, trobem Bar Cibertel que ofereix habitacions per 20€ per persona. Està a la plaça del Castell i ens agrada. Sopem un mega plat combinat i fem una volta pel poble... estem morts....
Obrim els mapes de camins i carreteres per veure que fem l’endemà.... A Calamocha ens han aconsellat continuar per la N-211...

Etapa 6 - Montalbán - Tortosa. (170 Km y 1466m. de desnivell)

Ens llevem ben dora, esmorzem quatre coses que portem i ens posem en marxa.
La N-211 s’enfila fins a Castel de Cabra i el Puerto de las Travesias, i comença un descens amb forts repetxons, passant per Gargallo, La Mata de los Olmos i Alcorisa.

A Alcorisa comprem provisions i jo reparo una punxada... ja poso la càmara que porta gel.
La N-211 la seguim fins a Calanda, on desprès de preguntar opcions, seguim el camí asfaltat que porta a Castelserás.
Anem a buscar l’inici de la Via Verda La Val de Zafràn a Valjunquera per carretera, passant per Torrecilla de Alcañiz.
L’Antiga estació de tren es troba a quatre kilòmetres del poble... ens hi arribem i mengem un entrepà.
Portem 78km.... Moment de decidir que fem. Lo més lògic seria anar fins algun poble dels ports i fer nit allí, però Santa Tecla a Tarragona ens crida!

Via Verda La Val de Zafràn
Comencem a fer la via verda... és genial!
La pendent és tan petita que no saps si pujes o baixes... això si s’avança ràpid.

Una vegada passem Cretas, enllacem amb la Via Verda Terra Alta i passada l’estació de Pinell de Brai amb la Via Verda Baix Ebre.

Via Verda Terra Alta i Via Verda Baix Ebre

Les vistes panoràmiques del ports són espectaculars, anem a bon ritme... però l’ultim tren cap a Tarragona no sabem si l’agafem...

Els kilòmetres es noten i el ritme que hem portat tot el dia no es normal! A Jesús desistim d'agafar el tren, queden 8 km i queden 10 minuts.
Comencem a pensar que quedar-nos pels Ports hagués sigut una molt bona opció...
Però en un grup d'amics del Whatsapp veiem que el Manel està pujant de Murcia cap a les festes de Santa Tecla! El truquem i Bingo! puja sol i hi ha possibilitats de encabir les bicis al cotxe!

Ens arribem a Tortosa i fem unes tapes mentres esperem el Manel! El Nostre Salvador!

I carretera cap a Tarragona de nou!

Algunes Fotos ( veure a pantalla completa)

1 comentari:

1. Així que vau passar per Molina de Aragón!!! Que t'expliqui el Santi quina mena de gin tònics preparen allà!