26 de gener del 2011

Santiago, Algarrobo, Isla Negra i Valparaíso

---
English version

Desprès de dormir i dormir, suposo que els efectes del Jet Lag i la calor, dinem a casa la Susana i mirem la pel•lícula “Inception”. Dia de descans total!

L’endemà he quedat amb el Luís (germà d’un molt bon amic de Tarragona, el Germán). Hem passa a recollir i anem cap al centre neuràlgic de Santiago. Passegem per algunes de les moltes galeries típiques i també veiem (des de fora) algun dels Café con piernas, on les cambreres van lleugeres de roba.
Donem un tomb pel Centro Cultural del Palacio de la Moneda i visitem el Museo Precolombino on hi ha un molt bon recull de les diferents cultures abans de l’arribada dels europeus.
El Luís es un pou sense fi de coneixements de Santiago i Xile, genial!

Per la tarda nit anem amb la Susana a veure la inauguració del Museo Arte de Luz al Parque Forestal. Em quedat amb més gent del Couchsurfing però al final al veure que esta ple de gent, al final ens apareix una opció B via el Jorge i anem a veure la inauguració des de el terrat d’unes torres just al davant de l’acte.
Vistes espectaculars. L’espectacle d’inauguració del museu una mica fluixet… Sopem a casa de l’amiga del Jorge que ens ha convidat a pujar al terrat.

Torno a quedar amb el Luís, aquesta vegada per anar cap a la costa. A Algarrobo i té una caseta on al estiu (o sigui ara) amb la família, la Nancy i els seus fills, la Luisa i el Gabriel
Desprès de dinar anem a Isla Negra amb la Luisa i el Gabriel a veure una de les cases de Pablo Neruda, la seva preferida i a on es van desplaçar les seves restes després de tornar la democràcia a Xile.
Tornem cap a Algarrobo i passegem per les platges plenes de gent.

L’endemà vaig amb autobús a Valparaíso, ciutat més bohèmia que Santiago amb turons per tot arreu amb cremalleres i ascensors per salvar les altures. El mercat, els trolebusos, el barri de la Concepción i les vistes des d’una altre de les cases de Pablo Neruda el millor de tot.

Sopem a la casa d’Algarrobo i anem a fer un Pisco Sour a la platja.
Pel dematí la Nancy ens acompanya a la costa de Yuco per fer una caminada per aquesta part de la costa més verge. Preciós! Fins i tot veiem lleons marins!

Tornada a Santiago, tornada a casa la Susana. Vull anar l’endemà a una caminada que s’han organitzat pel Couchsurfing al Alto del Naranjo al Cerro de Povidencia.

Som 8 persones, 2 cotxes i molts litres d’aigua. La calor a Santiago no para de pujar.
En principi era una cosa sencilleta (segons el que l’organitzava) però … moderada hagués estat mes encertat. Pujada pujada i pujada per desprès baixaaaar.
La Susana i una altre noia fan mitja volta a poc de començar. Tenen sort i aconsegueixen transport per anar cap a Santiago i no tenir que esperar-nos.
Les vistes des del Alto del Naranjo són bestials. Santiago per una banda i els Andes per l’altre.
Al tornar a casa la Susana, faig sessió de recuperar forces. Veiem una pel•lícula Xilena, Los Debutantes.

Al diumenge he quedat amb el Luís per visitar més Santiago. Barris, museus, restaurants i casa seva.
Comencem per el Museo de la Soladiridad que va néixer a l’època que presidia Xile Salvador Allende gràcies a un manifest que es va fer als artistes de tot el món per ajudar Xile.
Visitem Barrio Brasil, un barri més obrer on ara comencen a transformar naus en lofts, i a on vam passejar per les places i carrers.
La següent parada el Museo Nacional de Bellas Artes i dinar amb un asiàtic espectacular!

A casa el Luís em fa una lliçó de música Xilena avançada, i mirem una seria que enllaça historia de l’art amb l’historia de la música. Em quedo a dormir a casa el Luís.
M’he decidit a comprar una tenda d’acampar lleugera i uns quants gadgets de càmping pel sud de Xile. El Luís m’acompanya i al final trobem tot el que buscava, ara solament em farà falta buidar la motxilla perquè i càpiga tot…
Amb el cotxe anem per barris que encara no havia vist i ens escapem fins a la sisena corba de la carretera que porta a les pistes d’esquí. I fem una barbacoa per dinar a casa del Luís amb vi xilè de la varietat Carménère.

Al vespre torno a casa la Susana . Tinc que organitzar la motxilla i en principi vull fer un paquet per enviar a Tarragona. Veiem una altre pel•lícula Xilena, 199 recetas para ser feliz, que està rodada a Barcelona i que els diàlegs que hi ha en català, no estaven subtitulats. La Susana no pillava res, clar.
Sortim a sopar amb el Jorge, tapes xilenes… fantàstic!

Amb el tema del paquet, decideixo deixar-lo a Santiago a casa del Luís. En la meva ruta tornaré a Santiago desprès de Buenos Aires i Mendoza, i llavors si que enviaré el paquet.

L’últim dia per Santiago visito el Barrio Lastarria i el Mercado Central. Fem una paradeta al bar Piojos a provar la beguda Terremoto i el Maremoto.
Per la nit agafo el autobús cap a Villarica.

Algunes Fotos
2011-01-Santiago (CHI) https://photos.app.goo.gl/M71pNMKDKFGwUBji6

2 comentaris:

1. Apa nen que be t'ho passes per allí.
    Petonets

ResponElimina
  2. Hola, hola,

Només de veure aquests cels tan blaus ja em fa venir calor, UFFFFFFFF la calor em fa molta mandra. Però la veritat és que la ciutat es veu maca i la costa més encara. I la vista dels Andes és una passada.

Apa, que vagi bé amb els estris d'acampada.

Petonets!!!!!!!!

PD.- I gràcies per les fotos, tot i que la teva mare em cuida una mica més que tu en aquest tema.